magdasnews.gr
Ζωή

15 χρόνια χωρίς την Ολυμπιακή Αεροπορία

29 Σεπτεμβρίου 2009, έπεφτε η αυλαία ενός από τους κορυφαίους αερομεταφορείς της Ευρώπης και του κόσμου.

Έκλεισαν την εταιρεία των 5 ηπείρων, την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α.Ε. που έβαλε την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών και ανέδειξε τη χώρα μας ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.

Με τις υπ΄αριθμ. 5714 – 5716/2009 αποφάσεις τους Εφετείου Αθηνών, η Ολυμπιακή Αεροπορία και οι θυγατρικές της εταιρίες τέθηκαν σε καθεστώς ειδικής εκκαθαρίσεως.

Με την πολιτική αυτή απόφαση, η Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή (Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης), ΈΚΛΕΙΣΕ την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ και έθεσε τη χώρα μας εκτός του παγκόσμιου χάρτη των αερομεταφορών.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία που ίδρυσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης το 1957 (6 Απριλίου), ανταποκρινόμενος στην
πρόσκληση του Κωνσταντίνου Καραμανλή για επενδύσεις στις αερομεταφορές, έμελλε, μόλις σε λίγα χρόνια από την ίδρυσή της, να γίνει ο αερομεταφορέας των 5 ηπείρων. Η μικρή Ελλάδα, χάρις την Ολυμπιακή Αεροπορία, για πρώτη φορά στην ιστορία της, «έφερνε» την υφήλιο πολύ πιο κοντά της.

Η Ελλάδα, μία χώρα μικρή που, όταν όλη η Ευρώπη έκλεινε τις πληγές της από έναν καταστροφικό Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, βίωνε για άλλη μία πενταετία περίπου έναν εμφύλιο πόλεμο. Το 1950 η Ελλάδα, βαθιά πληγωμένη, τραγικά διχασμένη, είχε την ανάγκη από την γρήγορη επούλωση των τραυμάτων της, είχε ανάγκη από οικονομική ανάπτυξη.

Σημαντική ώθηση, σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της δεκαετίας του 1950 και του 1960 για την ανάπτυξη της χώρας, έδωσε η Ολυμπιακή Αεροπορία. Όταν η Ελλάδα «έχανε» τα παιδιά της στην ξενιτιά και μάτωνε περαιτέρω η χώρα μας, η ΟΑ έρχεται να συμβάλλει καθοριστικά στο άνοιγμα της χώρας, βοηθώντας έμπρακτα στην προώθηση της εμπορικής πολιτικής της Ελλάδας στον τουρισμό και να στηρίξει διακρατικές συμφωνίες, προσφέροντας παράλληλα χιλιάδες θέσεις εργασίας, σε έναν κλάδο περιζήτητο, τον κλάδο αυτό της Αεροπορικής Βιομηχανίας, συμβάλλοντας παράλληλα στα εθνικά θέματα σχετικά με την γεωπολιτική στρατηγική της χώρας.

Αυτή τη δυνατότητα για προώθηση των αναπτυξιακών πολιτικών πρόσφερε στην χώρα η Ολυμπιακή Αεροπορία, για πέντε και πλέον δεκαετίες. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι, τη δεκαετία του ’40 και του ’50, στις αερομεταφορές στην Ευρώπη επένδυαν τα κράτη ενώ στην Ελλάδα, στις εμπορικές αερομεταφορές, ιδιώτες.

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Στο εσωτερικό της χώρας μας, η Περιφέρεια, η υπόλοιπη Ελλάδα ήταν αποκομμένη από το Κέντρο, αποκομμένη από την επικοινωνία. Η εσωτερική μετανάστευση εξελίσσεται σε μαζική φυγή από την ύπαιθρο, με κατεύθυνση τα αστικά κέντρα.

Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, η Ολυμπιακή Αεροπορία, με το δυναμικά αναπτυσσόμενο δίκτυό της στο εσωτερικό της χώρας, δημιουργεί νέα, θετικά δεδομένα για ανάπτυξη της Περιφέρειας.

Η καθημερινή σύνδεση της Περιφέρειας με την Αθήνα είναι ένα ιστορικό γεγονός. Μία νέα πραγματικότητα, η επιχειρηματικότητα βλέπει πίσω από αυτήν την εξέλιξη νέες ευκαιρίες. Στοιχειώδη αγαθά φτάνουν πλέον σύντομα στους πολίτες.

Οι κοινωνικές δομές της χώρας, αποκτούν δυνατότητες έγκαιρης παρέμβασης στους έχοντας αυτές τις ανάγκες. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης που έχει 58 αεροδρόμια!

Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΗΠΕΙΡΩΝ

Τη δεκαετία του ’60 η Ελλάδα, χάρις την Ολυμπιακή, μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο κάδρο ως τουριστικός προορισμός.

Στο εξωτερικό, η Ελλάδα αποκτούσε ξαφνικα τη δυνατότητα, σε λιγότερο από 24 ώρες, να μπορεί να επικοινωνεί με όλον τον κόσμο. Ο απόδημος Ελληνισμός ξαναποκτούσε επαφή με την πατρίδα του. Οι εξαγωγές μας πλέον διευρύνονται και φτάνουν πολύ γρηγορότερα στις αγορές.

Ο διάσπαρτος Ελληνισμός, έβλεπε και πάλι την ελληνική σημαία και τα χρώματα της Ελλάδας στα πέρατα του κόσμου. Η Ελλάδα έφερε τον κόσμο πιο κοντά της. Τώρα πια οι Έλληνες της διασποράς είχαν έναν πρόσθετο λόγο να έρχονται πιο συχνά στην πατρίδα. Ο απόδημος Ελληνισμός αποκτά τη δική του εταιρία.

Η επίσημη Πολιτεία, αποκτά μία νέα δυνατότητα. Να προωθεί την εμπορική πολιτική της χώρας μέσα από διακρατικές συμφωνίες, προωθώντας ελληνικά προϊόντα.

Ιδιαίτερα, τα ευπαθή προϊόντα, βρίσκονταν σε λίγες ώρες στις αγορές της Ευρώπης.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης πέτυχε να εξελίξει τις αερομεταφορές της χώρας μας, ώστε να ανταγωνίζεται κολοσσούς στον χώρο των αερομεταφορών, να πετάει στις πέντε ηπείρους και έτσι να καταστήσει την Ολυμπιακή Αεροπορία ανάμεσα στις 10 καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.

Με την ίδρυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας από τον Αριστοτέλη Ωνάση συνέβη κάτι πολύ σημαντικό:

Α. Μπήκε η Ελλάδα στον χάρτη ως τουριστικός προορισμός.
Β. Μπήκε η Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών.
Γ. Ενισχύθηκε και επισπεύθηκε η ανάπτυξη της χώρας.
Δ. Δημιουργήθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό κλάδο.

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΘΝΙΚΟΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΑΣ

Το 1975, η Ολυμπιακή Αεροπορία περνάει στο Ελληνικό Δημόσιο και ο εθνικός αερομεταφορέας συνεχίζει να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας.

Η Αθήνα πλέον κατακτά στη Νοτιανατολική Ευρώπη μία σημαντική πρωτοπορία στον χώρο των αερομεταφορών. Το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται HUB. Η βαριά συντήρηση των αεροσκαφών στο Hangar του Ελληνικού προσελκύει μεγάλες εταιρείες οι οποίες επιλέγουν την Ελλάδα για να συντηρήσουν τα αεροσκάφη τους. Τα εκπαιδευτικά κέντρα, τα Simulators, φέρνουν εκατοντάδες πιλότους για να εκπαιδευτούν εδώ. Η σχολή πιλότων βγάζει νέους πιλότους εδώ στην Ελλάδα και αυτό αποφέρει οικονομικό όφελος για την χώρα μας.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, κάνει την Ελλάδα μεγάλη δύναμη στην ανερχόμενη βιομηχανία του τουρισμού. Η παρουσία της Ολυμπιακής στις πέντε ηπείρους, επισπεύδει την τουριστική ανάπτυξη και συμβάλει στην αναβάθμιση του προϊόντος.

Υπενθυμίζουμε πως, η εταιρεία των πέντε ηπείρων, είχε τις καλύτερες χρονοθυρίδες ανά τον κόσμο, συνώνυμο των υψηλών, ποιοτικών υπηρεσιών.

Η δεκαετία του ’70 βρίσκει την Ολυμπιακή πανέτοιμη ως αερομεταφορέα για το μεγάλο άλμα της χώρας, με τα υπερσύγχρονα αεροπλάνα που πλέον διαθέτει και κατατάσσοντάς την στις δέκα καλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο. Η Ολυμπιακή Αεροπορία έμελλε να παίξει ένα ξεχωριστό ρόλο και στα εθνικά θέματα.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 κατατάσσεται στην 18 η θέση παγκοσμίως. Όσον αφορά το σύνολο των επιβατών ανάμεσα σε 150 αερομεταφορείς και στην 20 η θέση μεταφοράς επιβατών εξωτερικού. Η Ολυμπιακή Αεροπορίας αναδεικνύεται στην κορυφή παγκοσμίως ως ασφαλέστερη αεροπορική εταιρεία.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ

Ένα brand name που για δεκαετίες ήταν στα 100 πρώτα, πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο το απεμπόλησαν.

15 χρόνια μετά, η Ελλάδα είναι εκτός του παγκόσμιου χάρτη αερομεταφορών. Στη θέση της έχουμε κάποιες περιφερειακές εταιρείες που λειτουργούν συμπληρωματικά και προς όφελος άλλων κρατών.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας, που ήταν το HUB, χάθηκε προς όφελος άλλων ανταγωνιστών. Απώλεσε το know how και χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Έκλεισαν το Διεθνές Επισκευαστικό Κέντρο (Hangar στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»).

Υπενθυμίζουμε πως ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε 110 εκατ. ευρώ. Τα Simulators της Ολυμπιακής πουλήθηκαν ως scrap.

Ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε κάποια δισ.ευρώ για να κλείσουν ένα brand που ήταν ανάμεσα στα 100 πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο.

Το 70% των επιβατών των long range της Ολυμπιακής Αεροπορίας σήμερα τα καρπώνονται άλλοι…

Η υπόσχεση για νοσοκομεία και σχολεία, αν η Πολιτεία, απαλασσόταν από τα ελλείμματα της Ολυμπιακής εκκρεμούν!!

Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΚΕΟΑ

Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας είναι συνυφασμένη με την ιστορία της χώρας μας στον 20 ο αιώνα.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ προσπαθεί σταθερά να αναδεικνύει το ΕΘΝΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ που διεπράχθει με το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας εις βάρος του ελληνικού λαού.

Το ΠΟΛΚΕΟΑ έσωσε την ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και συνεχίζει να μάχεται προκειμένου αυτή η ιστορία να παραδοθεί στις επόμενες γενιές μέσα από ένα Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας στο Ελληνικό. Το πολιτισμικό αποτύπωμα της Ολυμπιακής είναι εθνική υπόθεση.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα, οργανώσαμε σχετική επιστημονική ημερίδα «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: Η συμβολή της στην ανάπτυξη της Ελλάδος» με τους διακεκριμένους επιστήμονες: Δρ. Παύλο Αρβανίτη (Αναπληρωτή Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Napier του Εδιμβούργου στη Σκωτία με αντικείμενο Διοίκηση
Τουρισμού και Αερομεταφορών), Δρ. Γεώργιο Γερούλη (Αντιπτέραρχο (Ι) ε.α, μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδας και επιστημονικό συνεργάτη πολλών εκπαιδευτικών οργανισμών του εξωτερικού), Δρ.Ειρήνη Καραμούζη (Αναπληρώτρια καθηγήτρια Σύγχρονης Ιστορίας και Διεθνών Σχέσεων στο University of Sheffield and Deree – The American College of Greece), Δρ. Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου
(Καθηγήτρια στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδων – ΙΤΕ), Δρ. Ανδρέα Παπαθεοδώρου (Καθηγητής A’ Βαθμίδας στη Βιομηχανική και Χωρική Οικονομική με έμφαση στον Τουρισμό στο Τμήμα Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου) και Δρ.Τζελίνα Χαρλαύτη (Καθηγήτρια στο Ινστιτούτο
Μεσογειακών Σπουδών – ΙΤΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης). Την ημερίδα συντόνισε η δημοσιογράφος Κατερίνα Αντωνοπούλου και τα συμπεράσματα αυτής της ημερίδας, σύντομα θα κυκλοφορήσουν.

Related posts

Diddy: Για τι κατηγορείται ο ράπερ

Magdas News

Τα γενέθλια του, γιόρτασε ο επιχειρηματίας Δημοσθένης Μονοκρούσος στην Ακτή Πειραιώς

News Room G

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Viral ο… χαλαρός Τούρκος με το χέρι στην τσέπη που πήρε ασημένιο στην σκοποβολή

Magdas News