Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε επιδοτήσεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στοχεύοντας στη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στην «πράσινη» τεχνολογία.
Με τις επιδοτήσεις αυτές, η Ε.Ε. φιλοδοξεί να στηρίξει την τοπική παραγωγή μπαταριών, μειώνοντας την ανάγκη εισαγωγής πρώτων υλών και εξαρτημάτων από την Ασία. Ένα από τα βασικά μέτρα είναι η υποχρέωση οι καινοτομίες που προκύπτουν από τα χρηματοδοτούμενα έργα να κατοχυρώνονται και να παραμένουν στα κράτη-μέλη, διασφαλίζοντας ότι η πνευματική ιδιοκτησία θα παραμείνει εντός Ευρώπης.
Παράλληλα, η Ε.Ε. εστιάζει στην διαφοροποίηση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, δίνοντας έμφαση σε υλικά από ευρωπαϊκές πηγές ή συνεργάτες εκτός Κίνας. Αυτή η στρατηγική εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια να περιοριστεί η κυριαρχία της Κίνας στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που αφορούν «πράσινες» τεχνολογίες.
Εκτός από τις μπαταρίες, η Ε.Ε. διαθέτει κονδύλια και σε άλλα έργα βιώσιμης ενέργειας, όπως η παραγωγή υδρογόνου. Ανακοινώθηκε πρόσφατα δημοπρασία ύψους 1,2 δισ. ευρώ για την υποστήριξη της τοπικής παραγωγής υδρογόνου, με ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση εξαρτήσεων από κινεζικούς ηλεκτρολύτες, οι οποίοι είναι κρίσιμοι για την παραγωγική διαδικασία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, αλλά επιδιώκει η πράσινη μετάβαση να βασίζεται σε ευρωπαϊκές υποδομές, τεχνολογίες και αγορές, προασπίζοντας την ανεξαρτησία και την καινοτομία του μπλοκ.