magdasnews.gr
Για την υγεία μας

Αυτές οι τροφές προκαλούν κατακράτηση υγρών

Όλοι έχουμε ακούσει για την κατακράτηση υγρών. Είναι ένα πρόβλημα δυσεπίλυτο αλλά και ένα πρόβλημα δύσκολο.

Η παθολόγος Έλενα Λεβέντη και η διαιτολόγος – διατροφολόγος Λουκία Γερακίτη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας Vita» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για την κατακράτηση υγρών και τρόπους να την αντιμετωπισουμε.

Η κ. Λεβέντη έδωσε την επιστημονική πλευρά του θέματος. «Κατακράτηση είναι όταν δεν αποβάλλει τα υγρά που χρειάζονται για να υπάρχει το σωστό ισοζύγιο στον οργανισμό. Δεν έχει να κάνει με αυξημένη πρόσληψη υγρών αλλά με μειωμένη, που είτε έχει να κάνει με τα νεφρά είτε σε πρόβλημα του να αποθηκεύονται παραπάνω υγρά σε ιστούς. Μπορεί να οφείλεται σε ορμονικές αλλαγές, εγκυμοσύνη, πρόσληψη φαρμάκων, πχ αντισυλληπτικά ή κορτιζόνη αλλά και παθήσεις πολύ σοβαρές. Η διατροφή παίζει ρόλο, όταν τρώμε αλάτι και ζάχαρη, όταν δεν γυμναζόμαστε ή δεν τρεφόμαστε σωστά. Και το στρες παίζει ρόλο, μπορεί να επηρεάζει τις ορμόνες», ανέφερε.

«Συνήθως πρηζόμαστε στα πόδια, στους γλουτούς, στο πρόσωπο, στα χέρια, στους γλουτούς. Έχει να κάνει και με την ιδιοσυγκρασία μας και το γονιδιακό κομμάτι. Οι ορμόνες οι γενετικές, παίζουν ρόλο στην κατακράτηση και την ισορροπία των υγρών γι’ αυτό επηρεάζει περισσότερο γυναίκες. Δεν μπορεί να συγκριθεί ένας άνθρωπος που έχει καθιστική δουλειά από κάποιον που κινείται. Αλλά παίζουν πολλά ρόλο, η διατροφή και η άσκηση. Το αερόβιο βοηθάει πολύ. μπορεί να είναι κάτι ενοχλητικό σε μία γυναίκα αλλά αν παίρνει φάρμακα, παίζει ρόλο η αναγκαιότητα και τι φάρμακα είναι αυτά. Ένας νέος άνθρωπος που δεν έχει πρόβλημα υγείας και παρουσιάζει κατακράτηση δεν έχει λόγο να ανησυχήσει. Ένας πιο μεγάλος που έχει κατακράτηση, κυρίως στα πόδια, πρέπει να το δει», συμπλήρωσε η κ. Λεβέντη.

Η κ. Γερακίτη αναφέρθηκε στις τροφές που προκαλούν την κατακράτηση. «Το αλάτι είναι το νο1 τρόφιμο για τις κατακρατήσεις, και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, που είναι νόστιμοι και παντού στην διατροφή μας. Αν κανείς απέχει από τους υδατάνθρακες, και φάει υδατάνθρακες, την επόμενη μέρα θα είναι μεγαλύτερη η κατακράτηση. Καλό είναι να έχουμε μέτρο καθόλη την διάρκεια της καθημερινότητας. Να τρώμε σύνθετα γεύματα. Η φυτική ίνα θα ισορροπήσει το αποτέλεσμα», σημείωσε.

Σχετικές αναρτήσεις

Καρδιακές αρρυθμίες: Τι προκαλούν και πώς αντιμετωπίζονται

News Room M

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες είναι ένα σημάδι πως το εμβόλιο λειτουργεί και ο οργανισμός ανταποκρίνεται – Πώς να τις αντιμετωπίζετε

News Room A

Ποιες είναι οι ορμόνες της ευτυχίας και πως θα τις ενισχύσουμε

News Room A