Μάγδα Τσέγκου
News

Αυτή είναι η νέα υποθαλάσσια σύριγγα 18 χιλιομέτρων! Δείτε που θα γίνει !

Αυτή είναι η νέα υποθαλάσσια σύριγγα 18 χιλιομέτρων! Δείτε που θα γίνει !

Μια εντυπωσιακή υποθαλάσσια σήραγγα κατασκευάζεται αυτή την περίοδο κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, ενώνοντας τη Δανία με τη Γερμανία και μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο θα ταξιδεύουν άνθρωποι και αγαθά ανάμεσα στη Σκανδιναβία και την υπόλοιπη Ευρώπη. Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό και μηχανικό επίτευγμα παγκόσμιας κλίμακας.

Μια σήραγγα ρεκόρ

Η Fehmarnbelt, μήκους 18 χιλιομέτρων, θα είναι η μεγαλύτερη προκατασκευασμένη σήραγγα στον κόσμο που θα εξυπηρετεί ταυτόχρονα αυτοκίνητα και τρένα. Το κάθε κομμάτι της τοποθετείται στον βυθό και συνδέεται με τα υπόλοιπα, σε μια διαδικασία υψηλής ακρίβειας.

Η βασική κατασκευαστική βάση βρίσκεται στο νησί Lolland της Δανίας, περιλαμβάνοντας λιμάνι και εργοστάσιο για την παραγωγή των τμημάτων της σήραγγας.

Χρηματοδότηση και γεωπολιτική σημασία

Με κόστος περίπου 7,4 δισεκατομμύρια ευρώ – τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη Δανία και 1,3 δισ. από την Ε.Ε. – το έργο εντάσσεται στο ευρωπαϊκό σχέδιο για τη βελτίωση των υποδομών και τη μείωση της εξάρτησης από τις αερομεταφορές.

Η σήραγγα θα μειώσει θεαματικά τον χρόνο μετακίνησης: μόλις 10 λεπτά οδικώς και 7 με το τρένο από το Rødbyhavn της Δανίας στο Puttgarten της Γερμανίας – σε αντίθεση με το 45λεπτο ταξίδι με πλοίο που γίνεται σήμερα. Η σύνδεση θα φέρει πιο κοντά την Κοπεγχάγη με το Αμβούργο, ρίχνοντας τη διάρκεια του ταξιδιού στις 2,5 ώρες από πέντε.

Τεχνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις

Λόγω του μαλακού υπεδάφους της περιοχής, μια υπέργεια λύση όπως μια γέφυρα κρίθηκε επισφαλής εξαιτίας των ισχυρών ανέμων και των θεμάτων ασφάλειας. Έτσι, προτιμήθηκε η λύση της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Παρότι η Δανία και η Γερμανία υπέγραψαν συμφωνία από το 2008, η κατασκευή καθυστέρησε εξαιτίας αντιδράσεων από οικολογικές οργανώσεις και εταιρείες πλοίων, που ανησυχούσαν για τον θόρυβο και την επίδραση στα θαλάσσια οικοσυστήματα. Οι προσφυγές απορρίφθηκαν τελικά το 2020 από το γερμανικό δικαστήριο.

Μια νέα εποχή για το Lolland

Η σήραγγα αναμένεται να ανοίξει το 2029, εξυπηρετώντας καθημερινά πάνω από 12.000 αυτοκίνητα και 100 τρένα. Τα έσοδα από τα διόδια θα καλύψουν σταδιακά το κόστος, με αποπληρωμή των δανείων σε περίπου 40 χρόνια.

Το έργο φέρνει ελπίδα για ανάπτυξη στο Lolland, μια από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Δανίας. Οι τοπικές κοινότητες προσδοκούν σε νέες δουλειές, ενίσχυση του τουρισμού και προσέλκυση επενδύσεων.

Related posts

Στον ανακριτή η δικογραφία με τις απάτες που εμπλέκεται η Ειρήνη Μουρτζούκου – ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ

News Room M

Περιστέρι: “Ήπια τρία ποτήρια κρασί αλλά ένιωθα καλά”

News Room M

“Δεν πίστευα ότι η αστυνομία θα με προστάτευε”: Τι αποκάλυψε η σύζυγος του αστυνομικού της Βουλής

News Room M