Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025, οι οποίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και αναμένεται να ολοκληρωθούν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Η περίοδος αυτή αποτελεί μια από τις πιο αναμενόμενες για το εμπόριο, καθώς οι εμπορικοί σύλλογοι ελπίζουν ότι οι εκπτώσεις θα συμβάλλουν στην τόνωση της αγοράς και θα προσφέρουν στους καταναλωτές σημαντικές ευκαιρίες για αγορές σε μειωμένες τιμές.
Οι έμποροι, σε πολλές περιπτώσεις, προετοιμάζονται για να καλωσορίσουν τους καταναλωτές με «δυνατές εκπτώσεις και μοναδικές ευκαιρίες», όπως αναφέρουν στις ανακοινώσεις τους. Ωστόσο, παρά τη γενική χαρά και προσμονή που προκαλούν οι εκπτώσεις, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) προειδοποιεί για κάποιες βασικές προϋποθέσεις και δικαιώματα που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου.
Σύμφωνα με την ΕΕΚΕ, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν να αναγράφονται σαφώς, σε όλα τα σημεία πώλησης, οι αρχικές και οι νέες μειωμένες τιμές των προϊόντων, καθώς και η μονάδα μέτρησης που ισχύει για κάθε προϊόν. Επιπλέον, για κάθε προσφορά με μείωση τιμής, η αναγραφή της «προγενέστερης τιμής» του προϊόντος είναι υποχρεωτική και θα πρέπει να αναφέρεται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης. Σε περίπτωση που το προϊόν κυκλοφορεί για λιγότερο από 30 ημέρες, η αναφορά της προγενέστερης τιμής θα αφορά το διάστημα των 10 ημερών.
Όσον αφορά τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφεται η παλαιά τιμή διαγραμμένη και η νέα μειωμένη τιμή, με σαφή διάκριση. Παράλληλα, είναι υποχρεωτική η εμφάνιση των ενδιάμεσων τιμών και της νέας μειωμένης τιμής στις πινακίδες των καταστημάτων και σε κάθε εμπορική επικοινωνία.
Η ΕΕΚΕ προειδοποιεί επίσης ότι αν οι εκπτώσεις ή προσφορές είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή τις τιμές, τότε ο έμπορος θα βαρύνεται με πρόστιμο, το οποίο μπορεί να φτάσει έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών του. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο ενδέχεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα καλούνται να επικοινωνούν άμεσα με την ΕΕΚΕ για να διασφαλίσουν τα δικαιώματά τους.
Οι καταναλωτές λοιπόν καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες, γνωρίζοντας τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις των εμπόρων.