Ένα νέο περιστατικό υπερχρέωσης σε γνωστό εστιατόριο της Μυκόνου προκαλεί αντιδράσεις, μετά την καταγγελία τουριστών ότι πλήρωσαν 285 ευρώ για μία μόνο μερίδα θαλασσινά, συγκεκριμένα καλαμαράκια.
Το περιστατικό σημειώθηκε σε κατάστημα που έχει βρεθεί και στο παρελθόν στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, λόγω παρόμοιων περιστατικών. Οι καταγγελίες αναφέρουν πως οι τιμές στον κατάλογο ήταν είτε ασαφείς είτε απουσίαζαν πλήρως, με αποτέλεσμα οι πελάτες να αιφνιδιαστούν από τον τελικό λογαριασμό.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπως και στη συγκεκριμένη, η χρέωση ανά κιλό δυσκολεύει τον υπολογισμό της τελικής τιμής, ιδίως για τουρίστες που δεν γνωρίζουν τη σχετική πρακτική. Το περιστατικό έχει λάβει μεγάλη έκταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αναρτήσεις που κάνουν λόγο για «παγίδες» τουριστών και ζητούν αυστηρούς ελέγχους στις επιχειρήσεις εστίασης.
Το ζήτημα εγείρει και ευρύτερα ερωτήματα για τη διαφάνεια και την προστασία των επισκεπτών. Πολλοί επισημαίνουν ότι τέτοιες περιπτώσεις δυσφημούν την Ελλάδα και απειλούν τη φήμη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο εξωτερικό.
Μιλώντας στην εκπομπή του Open, ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Οικονόμου, δήλωσε:
«Η Μύκονος έχει χαλάσει το όνομά της, και πληρώνουμε όλοι τη νύφη της χαμηλότερης ζήτησης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Δεν οφελεί κανέναν να βγαίνουν εικόνες με αυτές τις τιμές και να μας δυσφημούν όλους. Οι μόνοι που προσάρμοσαν τις τιμές τους είναι τα καταλύματα, είτε βραχυχρόνιας μίσθωσης είτε ξενοδοχεία. Όλοι οι υπόλοιποι –εστίαση, παραλίες, ξαπλώστρες– συνεχίζουν σαν να μη συμβαίνει τίποτα.»
Το περιστατικό επαναφέρει στο προσκήνιο την ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων, ώστε να διασφαλιστεί η εμπιστοσύνη των επισκεπτών και η αξιοπιστία του ελληνικού τουρισμού.