Η «Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025», που πραγματοποιήθηκε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καταγράφει τις νέες τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στον τομέα των online αγορών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 55% των καταναλωτών δήλωσε ότι δεν θα αγόραζε από ένα κατάστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμη και αν αυτό είχε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό.
Τα στοιχεία που ενισχύουν την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια των καταναλωτών περιλαμβάνουν σαφείς όρους συναλλαγών, τηλεφωνική υποστήριξη, δυνατότητες επιστροφής προϊόντων και ασφαλείς μεθόδους πληρωμής. Η εμπιστοσύνη παραμένει βασικός παράγοντας στις online αγορές, καθώς οι «ώριμοι αγοραστές» που έχουν εμπειρία και εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, ξοδεύουν έως και 80% περισσότερα χρήματα σε online αγορές και επιλέγουν καταστήματα με βάση την εμπειρία και την εξυπηρέτηση, αντί απλώς την τιμή.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι το 8 στους 10 e-shoppers επισκέπτονται πρώτα φυσικό κατάστημα πριν προβούν σε online αγορά, ενώ το 7 στους 10 πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικό κατάστημα μετά την online έρευνά τους. Σημαντικό εύρημα είναι ότι το 65% των καταναλωτών και το 72% των «ώριμων χρηστών» θεωρούν την άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κρίσιμη κατά και μετά την αγορά.
Παρά το γεγονός ότι σχεδόν το 50% των καταναλωτών βρίσκουν ενδιαφέροντα προϊόντα μέσω social media, το 62% δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσω αυτών των πλατφορμών. Αυτό αποδεικνύει την ανάγκη για ασφάλεια, πιστοποίηση και διαφάνεια στις συναλλαγές.
Η Dr. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος ΔΣ του GRECA, σημείωσε ότι η φετινή έρευνα αναδεικνύει τη σημασία των ώριμων online αγοραστών, οι οποίοι έχουν σαφείς προσδοκίες και απαιτήσεις για την ασφάλεια και τη διαφάνεια των online αγορών. Αυτά τα ευρήματα προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τους επαγγελματίες του κλάδου, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών.