Η αύξηση του κόστους από τα πράσινα καύσιμα και ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο προκαλούν ανησυχία, αλλά ο υπουργός Ναυτιλίας υπογραμμίζει την ανάγκη για μέτρα ενίσχυσης του ανταγωνισμού και μείωσης των τιμών.
Ο Βασίλης Κικίλιας, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει ως στόχο την συγκράτηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, και μάλιστα να εξετάσει ακόμη και μείωση τιμών στα ταχύπλοα. Η αύξηση του κόστους προέρχεται από την εφαρμογή του νέου κανονισμού της ΕΕ για τα πράσινα καύσιμα, που θα εφαρμοστεί από την 1η Μαΐου και απαιτεί από τα πλοία στη Μεσόγειο να χρησιμοποιούν μείγμα καυσίμου με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.
Ακτοπλοϊκή αγορά και περιβαλλοντική πολιτική
Ο υπουργός εξήγησε ότι, παρά την περιβαλλοντική πολιτική της ΕΕ, η οποία είναι σημαντική αλλά και κοστοβόρα, για την Ελλάδα και τα νησιά της, είναι σημαντικό να μην καταστούν οι μετακινήσεις πολυτέλεια. Τόνισε μάλιστα ότι η μείωση των λιμενικών τελών για τα ταχύπλοα, που καίνε ήδη πράσινα καύσιμα, επιτρέπει τη μείωση των τιμών των εισιτηρίων τους.
Αντίδραση από Λιμενικά Ταμεία
Απαντώντας στις αντιδράσεις των Λιμενικών Ταμείων για την 50% μείωση των λιμενικών τελών, ο κ. Κικίλιας διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για τους λιμένες, καθώς η απώλεια εσόδων θα αναπληρωθεί μέσω του Πράσινου Ταμείου και της αύξησης των τελών για σκάφη αναψυχής και τουριστικά ημερόπλοια.
Ελεύθερος ανταγωνισμός και πολιτική της κυβέρνησης
Αναφερόμενος στην απελευθερωμένη αγορά της ακτοπλοΐας και του ελεύθερου ανταγωνισμού, ο υπουργός δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρέμβει απευθείας, αλλά στόχος είναι να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να οδηγήσει σε μειώσεις τιμών, με τη συνεργασία του κράτους και των φορέων διαχείρισης λιμένων.