Μάγδα Τσέγκου
News

Νέα σελίδα για τα ελληνικά τρένα: Στόχος η ασφάλεια και ο εκσυγχρονισμός

Νέα σελίδα για τα ελληνικά τρένα: Στόχος η ασφάλεια και ο εκσυγχρονισμός

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου, με βασικό θέμα το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στα τρένα, το οποίο θα παρουσιάσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης. Το νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί σε ψηφοφορία εντός Μαΐου.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε έμφαση στην ανάγκη για ριζική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ανέφερε ότι ήδη προχωρούν οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας, οι οποίες είχαν καταστραφεί από την κακοκαιρία «Daniel», και τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων είναι αυστηρό, με στόχο να ολοκληρωθούν σε 15 μήνες.

Τηλεδιοίκηση, αυτόματη πέδηση και ακριβής γεωεντοπισμός

Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως τα τρένα θα διαθέτουν πλήρη συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και αυτόματης πέδησης (ETCS), τα οποία θα αποτρέπουν επικίνδυνες παραβάσεις. Επιπλέον, εισάγεται μια νέα τεχνολογία ακριβούς γεωεντοπισμού, που θα επιτρέπει την παρακολούθηση των συρμών με ακρίβεια εκατοστών και όχι μέτρων, μειώνοντας σχεδόν στο μηδέν τον κίνδυνο σύγκρουσης.

Στόχος είναι, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τα τρένα, με μέτρα όπως:

  • Ψυχομετρικά τεστ και εκπαίδευση με χρήση προσομοιωτών για το προσωπικό.

  • Ενίσχυση της διοίκησης με άνοιγμα σε στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

  • Καταγραφή όλων των επικοινωνιών σε ψηφιακή βάση για μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία.

  • Δημιουργία Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας και δημόσιας πλατφόρμας ενημέρωσης για την ακρίβεια των δρομολογίων.

Ενίσχυση της διοίκησης και νέο μοντέλο λειτουργίας του ΟΣΕ

Ο κ. Μητσοτάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη για βαθιές και μόνιμες αλλαγές στον ΟΣΕ, παρομοιάζοντας την προσπάθεια με την αναγέννηση της ΔΕΗ, η οποία από χρεοκοπημένη το 2019 μετατράπηκε σε υγιή και δυναμική εταιρεία. Τόνισε επίσης ότι ο νέος ΟΣΕ θα λειτουργεί με βάση τα πρότυπα και τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πέρα από τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αναμένεται να επανέλθει και ο ρόλος του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας για την πρόληψη κινδύνων, ενώ θα δημιουργηθεί και σώμα επιθεωρητών για την τήρηση των κανονισμών κυκλοφορίας.

Απάντηση στην τραγωδία των Τεμπών: Ένα νέο ξεκίνημα

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι αυτή η μεγάλη προσπάθεια έρχεται ως απάντηση στο συλλογικό τραύμα της τραγωδίας των Τεμπών, και στοχεύει να κλείσει οριστικά το κεφάλαιο των χρόνιων παθογενειών του σιδηροδρόμου. Υπογράμμισε, τέλος, ότι χρειάζεται υπομονή και συνέπεια, αλλά εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η σελίδα αυτή θα γυρίσει με συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Related posts

Πανελλαδική απεργία στις 9 Απριλίου: Τι ισχύει για το μετρό

News Room M

Καλά τα νέα για το ελαιόλαδο: Δείτε ποια θα είναι η τιμή μόλις “πατήσουμε” στο 2025

News Room M

Παναγιώτης Καρύδης για Σαντορίνη: “Δεν κινδυνεύει η Καλντέρα – Σεισμοί θα γίνονται”

News Room M