Μάγδα Τσέγκου
News

Οι πολίτες αξιολογούν το Δημόσιο: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αποτίμηση των υπηρεσιών

Οι πολίτες αξιολογούν το Δημόσιο: Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αποτίμηση των υπηρεσιών

Μια νέα προσπάθεια για να βελτιωθεί η σχέση πολιτών και κράτους ξεκινά αυτή την εβδομάδα, με την ενεργοποίηση της πρώτης ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες.

Η ανάγκη για ένα τέτοιο εργαλείο αναδείχθηκε από τα χρόνια προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, όπως οι καθυστερήσεις και η γραφειοκρατία. Ήδη από τις αρχές του 2000 είχαν ξεκινήσει προσπάθειες καταγραφής της απόδοσης του Δημοσίου μέσω ερευνών και παραπόνων, ενώ τα ΚΕΠ εισήγαγαν πρώτα τη συστηματική αξιολόγηση της εξυπηρέτησης. Με τη λειτουργία του gov.gr, άνοιξε επίσης ο δρόμος για ψηφιακή βαθμολόγηση υπηρεσιών.

Τώρα, τα υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούν σε ένα πιο οργανωμένο και γενικευμένο σύστημα: από την Τετάρτη, περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες άνω των 17 ετών, εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, θα μπορούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία μέσω email. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ, ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ και το Κτηματολόγιο, καθώς και ψηφιακές εφαρμογές του gov.gr και υπηρεσίες δήμων και περιφερειών. Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσω 40-50 ερωτήσεων και με κλίμακα από το 1 έως το 10.

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα, η οποία θα ανακοινωθεί επίσημα την Τετάρτη, θα απαιτεί τους κωδικούς του gov.gr, ώστε να εξασφαλίζεται η μοναδικότητα κάθε συμμετοχής.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην καθημερινότητα των πολιτών, με υπηρεσίες όπως η καθαριότητα, η ανακύκλωση, ο φωτισμός και η κατάσταση δρόμων και πεζοδρομίων. Παράλληλα, θα δίνεται η δυνατότητα να διατυπωθούν προτάσεις για νέες υπηρεσίες που θα μπορούσαν να γίνουν ψηφιακές.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι ανώνυμα και θα δημοσιοποιηθούν μέσα στον Μάιο. Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε Απρίλιο και Οκτώβριο, ώστε να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και βελτίωση των υπηρεσιών.

Το φθινόπωρο σχεδιάζεται και δεύτερη φάση: οι πολίτες θα μπορούν να αξιολογούν άμεσα κάθε επαφή τους με δημόσια υπηρεσία μέσω ενός μοναδικού QR code.

«Ο πολίτης πρέπει να είναι ο τελικός κριτής του κράτους», είχε υπογραμμίσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον Μάρτιο, παρουσιάζοντας τη νέα πρωτοβουλία.

Οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν ότι οι πολίτες βλέπουν θετικά τις υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί, όπως τα ΚΕΠ και το gov.gr, ενώ παραμένουν επικριτικοί απέναντι σε διαδικασίες που απαιτούν φυσική παρουσία και έντυπη γραφειοκρατία.

Related posts

Μύκονος: Ξαπλώστρες που ενοικιάζονται τρεις φορές πιο ακριβά από διάσημο beach bar στο Ντουμπάι

News Room M

ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ! Απείλησε να σκοτώσει τη γυναίκα του μπροστά στην ανήλικη κόρη τους – “Τράβα ψώφα, μη σε καθαρίσω”

News Room M

ΝΑΤΟ: “Αν η Ρωσία δεν είχε πυρηνικά θα την είχαμε απωθήσει από την Ουκρανία”

News Room M