Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, δήλωσε τη Δευτέρα πως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση τον Ιανουάριο, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τα συναρμόδια υπουργεία.
Ο κ. Οικονόμου παρουσίασε τις βασικές αλλαγές του νέου ΚΟΚ, όπως η μεταφορά των ποινών από το όχημα στον οδηγό και η επίσημη νομιμοποίηση της διήθησης των μηχανών μεταξύ των αυτοκινήτων.
«Για πρώτη φορά, οι ποινές θα επιβάλλονται στον οδηγό και όχι στο όχημα, στοχεύοντας στην προσωπική ευθύνη. Επίσης, μειώνουμε το όριο ταχύτητας εντός πόλεων από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα, εξαιρώντας τους κεντρικούς οδικούς άξονες και τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας», σημείωσε.
Για τα πατίνια, διευκρίνισε ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες: αυτά που κινούνται μέχρι 6 χλμ./ώρα και τα γρηγορότερα, που φτάνουν τα 25 χλμ./ώρα. Στην τελευταία περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να φορά κράνος και να αποφεύγει τους κεντρικούς δρόμους. Όσον αφορά τα πρόστιμα, υπογράμμισε ότι από την ηλικία των 15 ετών και άνω, οι παραβάσεις θα τιμωρούνται βάσει του ΚΟΚ.
Για τις μηχανές, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι νομιμοποιείται η διήθηση με όριο τα 25 χλμ./ώρα, υπογραμμίζοντας πως αυτό δεν περιλαμβάνει επικίνδυνες κινήσεις, όπως ζιγκ-ζαγκ. Σχετικά με την τήρηση των ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς, αυτά θα καθορίζονται από την τροχαία.
Τέλος, ανακοίνωσε την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό από το Ίλιον προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Αττικής.
«Στόχος μας είναι να προτρέψουμε τους πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να επιλέγουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το περπάτημα. Με την εγκατάσταση καμερών, η επιτήρηση θα γίνεται αποτελεσματικότερα χωρίς συνεχή παρουσία της τροχαίας», κατέληξε ο κ. Οικονόμου.