Μάγδα Τσέγκου
News

Τελικά πόσα θα ξοδέψουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα; Δείτε τι λέει νέα έρευνα!

Τελικά πόσα θα ξοδέψουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα; Δείτε τι λέει νέα έρευνα!

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως πλατφόρμα πληρωμών και αγορών με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων ενόψει των εορτών.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία Appinio, περιλαμβάνει τις απόψεις 1.000 Ελλήνων και φανερώνει τις προσαρμογές που κάνουν οι καταναλωτές λόγω των οικονομικών πιέσεων από την αύξηση του κόστους ζωής.

Η έρευνα δείχνει πως οι Έλληνες καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση των πόρων τους. Πάνω από το 50% των συμμετεχόντων αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 41,1% σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη. Σημαντική είναι επίσης η αναφορά στο ότι το 20,1% θα περιορίσει τα δώρα αυτές τις γιορτές. Για να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, το 25,6% δηλώνει ότι θα προγραμματίσει καλύτερα το εορταστικό μενού.

Αναφορικά με τις χριστουγεννιάτικες αγορές, οι καταναλωτές έχουν θέσει αυστηρούς προϋπολογισμούς, με το μεγαλύτερο ποσοστό (37%) να σκοπεύει να ξοδέψει από 101€ έως 250€. Από την άλλη, η έρευνα αποκαλύπτει και τις διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών στις αγοραστικές τους συνήθειες, με τους άνδρες να διαθέτουν μεγαλύτερα ποσά για τα δώρα.

Η χρήση τεχνολογικών εργαλείων είναι επίσης εμφανής, καθώς το 27% των καταναλωτών έχει ήδη χρησιμοποιήσει τη μέθοδο “Buy Now, Pay Later” της Klarna. Οι καταναλωτές στρέφονται σε λύσεις πληρωμών, όπως η Klarna, καθώς και σε εργαλεία σύγκρισης τιμών, προγράμματα ανταμοιβής και κουπόνια για να μειώσουν το κόστος των αγορών τους.

Η πλειονότητα των Ελλήνων (50,2%) προτιμά τις online αγορές, ενώ 28,4% συνδυάζει την αναζήτηση online με αγορές σε φυσικά καταστήματα. Το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, προτιμώντας να ψωνίσει σε φυσικά καταστήματα.

Επιπλέον, η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) κερδίζει έδαφος και στις αγορές, με το 33,1% των καταναλωτών να τη χρησιμοποιεί για να συγκρίνει τιμές, να αναζητά προσφορές και να εξοικονομεί χρόνο και χρήματα.

«Σε αυτή την περίοδο των οικονομικών προκλήσεων, η έρευνα της Klarna αποδεικνύει τη σημασία του έξυπνου προγραμματισμού και της παρακολούθησης των εξόδων. Η Klarna παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές τις ευέλικτες λύσεις που χρειάζονται για να ψωνίσουν με σιγουριά και εξυπνάδα αυτές τις γιορτές», δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna Ελλάδας.

Related posts

Τέμπη: Προσαγωγές 2 ατόμων που είχαν τσάντες με 5 μολότοφ

News Room M

Ο Παναθηναϊκός απέτισε φόρο τιμής στον Μίμη Δομάζο

News Room M

Ξεκίνησαν οι πληρωμές του μήνα! Δείτε τους λογαριασμούς σας

News Room M