Σημαντικές αλλαγές επέρχονται στις σχέσεις των φορολογουμένων με την Εφορία.
Όλες οι ΔΟΥ Αθήνας και Θεσσαλονίκης καταργήθηκαν και από 22 Ιουλίου όλοι ανεξαιρέτως οι φορολογούμενοι της πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας ανήκουν στις δύο νέες «Υπερεφορίες» που άνοιξαν σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Οι αρμοδιότητες των παλαιών εφοριών μεταφέρονται σε νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης, με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση των συναλλαγών με την εφορία.
Για θέματα φορολογίας εισοδήματος ή ΦΠΑ, οι κάτοικοι των δύο πόλεων θα απευθύνονται αποκλειστικά στα ΚΕΦΟΔΕ, ενώ για υποθέσεις ακινήτων θα απευθύνονται στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ). Από εδώ και στο εξής, οι φορολογούμενοι της Αττικής θα αναφέρουν το ΚΕΦΟΔΕ στα παραστατικά και τις συναλλαγές τους.
Οι παλαιές ΔΟΥ είτε έκλεισαν είτε μετεξελίχθηκαν σε Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).
Το διαδίκτυο και η επιλογή «Τα Αιτήματά μου» από τον υπολογιστή ή το myAADEapp αντικαθιστά τα γκισέ της εφορίας, αλλά και τις ίδιες της ΔΟΥ.
Όσοι μπορούν να κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα γλιτώνουν ώρες αναμονής και μετακινήσεων, αντί να ταξιδεύουν από το χωριό στην πόλη, για να μεταβούν στην αρμόδια ΔΟΥ.
Και όσοι δεν μπορούν να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για τα περισσότερα θέματα, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν με επισκέψεις, όπως ήξεραν και γινόταν παλιά!
Με τη νέα δομή, εκτός από της ΔΟΥ της Περιφέρειας, οι φορολογούμενοι υπάγονται ανάλογα με το θέμα που τους απασχολεί:
- ή στα ΚΕΦΟΔΕ (πρώην τμήματα εισοδήματος, ΦΠΑ κλπ)
- ή στα ΚΕΦΟΚ (πρώην τμήματα ακινήτων και περιουσίας)
- ή στα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕΒΕΙΣ (πρώην Ταμείο, Δικαστικό Τμήμα)
- ή στις ΥΦΕ -Υπηρεσίες Φορολογικές Εξυπηρέτησης για θέματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης φορολογουμένων.
Καθημερινά, πλέον, όλοι θα πρέπει να μπορούν να εξυπηρετούνται:
- (α) μέσω του myAADE διαδικτυακά ή στο smartphone μέσω διαδικτύου ή
- (β) τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ 2131621000.