Η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του βασικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), μήκους 157 χλμ. από το Ηράκλειο έως τα Χανιά, αποτελεί, σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, μια “σπουδαία μέρα για την Κρήτη”, καθώς υλοποιείται η προσωπική του δέσμευση από το 2019.
Η σύμβαση υπογράφηκε παρουσία του πρωθυπουργού από τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Δήμα και τον πρόεδρο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργο Περιστέρη, με το έργο να εντάσσεται στο ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενο σχέδιο «Ελλάδα 2.0». Περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες, ενώ θα κατασκευαστεί σε 48 μήνες από την έναρξη των έργων.
Ο πρωθυπουργός επισήμανε τη σημασία του έργου για την οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας τον “παρανοϊκό φόρο αίματος” που πληρώνει η Κρήτη στους παλιούς δρόμους και την ανάγκη για συνολική παρέμβαση. Παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία του ΒΟΑΚ ως τμήμα ενός ευρύτερου αναπτυξιακού πλάνου που περιλαμβάνει την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης, αρδευτικά έργα, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και φοιτητικές εστίες.
Ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση μελετών και για το τμήμα μέχρι τη Σητεία, ενώ ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος τόνισε πως με τον ΒΟΑΚ «η Κρήτη θα είναι ένα άλλο νησί». Ο Γιώργος Περιστέρης, επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναφέρθηκε στη δυσκολία της διαδικασίας, αλλά και στη σημασία της συνεργασίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.