Αναστάτωση προκλήθηκε σε Γυμνάσιο του Βόλου, όταν κατά τη διάρκεια παρουσίασης βιβλίου για το Ολοκαύτωμα, ένας μαθητής εισήλθε στην αίθουσα και χαιρέτησε ναζιστικά φωνάζοντας «Χάιλ Χίτλερ». Το περιστατικό έγινε ακόμα πιο σοκαριστικό καθώς ο μαθητής δεν συμμετείχε στην εκδήλωση και μπήκε στην αίθουσα ως μέρος ενός στοιχήματος που είχε βάλει με έναν συμμαθητή του.
Οι δύο μαθητές, οι οποίοι βρίσκονταν έξω από την αίθουσα τη στιγμή της παρουσίασης, είχαν συζητήσει και αποφάσισαν να κάνουν πλάκα. Ο ένας από αυτούς προκάλεσε τον δεύτερο να μπει στην αίθουσα, όπου γινόταν η συζήτηση για το Ολοκαύτωμα, και να χαιρετήσει ναζιστικά, υποσχόμενος του 10 ευρώ ως «επιβράβευση». Ο μαθητής, πεισμένος από την πρόκληση, εισήλθε στην αίθουσα και φώναξε «Χάιλ Χίτλερ», με το χέρι του προτεταμένο, δημιουργώντας σοκ στους παρευρισκόμενους καθηγητές και μαθητές.
Οι καθηγητές αντιδρώντας άμεσα, οδήγησαν τον μαθητή στο γραφείο του Διευθυντή, ενώ ο ίδιος αποκαλύπτει ότι η κίνησή του ήταν αποτέλεσμα του στοιχήματος με τον συμμαθητή του και δεν είχε καμία πρόθεση να προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις. Ο μαθητής και ο συμμαθητής του τιμωρήθηκαν με διήμερη αποβολή, απόφαση που λήφθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου. Επιπλέον, η Διεύθυνση του σχολείου ενημέρωσε τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας, η οποία με τη σειρά της απέστειλε έγγραφη αναφορά στο Υπουργείο Παιδείας.
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, κ. Σωκράτης Σαβελίδης, σχολίασε το περιστατικό και τόνισε ότι η αντίδραση της κοινωνίας υπερβολική και ότι το γεγονός αποδίδεται σε «νεανική αποκοτιά». Σύμφωνα με τον κ. Σαβελίδη, «πρόκειται για ένα μεμονωμένο περιστατικό, που δεν χαρακτηρίζει τη δημοκρατική παιδεία των 13.000 μαθητών μας». Σημείωσε, ωστόσο, ότι το γεγονός τους προβλημάτισε και ότι η κατάσταση διαχειρίστηκε με παιδαγωγικές μεθόδους από το σχολείο, τη Διεύθυνση και τη Σύμβουλο Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένη ευαισθητοποίηση και συζήτηση για τις αξίες της δημοκρατίας και του ιστορικού μαθήματος στις σχολικές κοινότητες, καθώς και για την ευθύνη των μαθητών στο πλαίσιο της κοινωνικής τους συμπεριφοράς.