Μια έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αναλύει την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.
Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές επικεντρώνονται στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες περισσότερο από ό,τι για βασικά αγαθά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 75% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης, όπως εστίαση, διακοπές και ταξίδια. Επίσης, το 52% έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, ενώ το 55% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και παντοπωλείου. Στην κατηγορία των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, με μόλις 3%.
Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα, αυξάνοντας τη χρήση του από το καταναλωτικό κοινό από 28% σε 61%. Το 49% των στελεχών της αγοράς θεωρεί ότι το καλάθι δεν είναι ένα επιτυχημένο μέτρο, κυρίως λόγω υψηλού διαχειριστικού κόστους από την πλευρά των επιχειρήσεων.