magdasnews.gr
Τετ α τετ με την Μάγδα

Κέλλυ Ιωάννου: Μας ενημερώνει τι να προσέχουμε στα social, στα email μας και συγκλονίζει μιλώντας για το«Traumahelp», για την Αγγελική Νικολούλη, την ΜΚΟ «Γίνε άνθρωπος» και τις Κυβερνοεπιθέσεις στη ζωή όλων μας

ΚΕΛΛΥ ΙΩΑΝΝΟΥ - ΜΑΓΔΑ ΤΣΕΓΚΟΥ

Η Κέλλυ Ιωάννου είναι υποψήφια Διδάκτωρ Εγκληματολογίας. Σπούδασε Κλινική Εγκληματολογία στo Hνωμένο Βασίλειο με τιμητικές διακρίσεις και εξειδίκευση στη διαδικτυακή θυματολογία. Είναι Διευθύντρια του CSI Institute και υποστηρίζει θερμά την πρόληψη και την αντιμετώπιση θεμάτων κυβερνοασφάλειας.

Ως Κλινική Εγκληματολόγος έχει ειδικευτεί στην αξιολόγηση του ηλεκτρονικού τραύματος από φαινόμενα, όπως ο διαδικτυακός εθισμός, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyber-bullying), η διαδικτυακή παρενόχληση και η μη συναινετική διανομή προσωπικού υλικού. Ως Trauma Coach, ενθαρρύνει τα άτομα να ανακαλύψουν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, ενώ μέσα από την αποκλειστική συνέντευξη στο Magdanews, μιλάει για όλα τα θέματα που απασχολούν μικρούς και μεγάλους οικογένειες και επαγγελματίες και σίγουρα θα βρείτε κάπου ανάμεσα στο κείμενο σημεία που θα ας αγγίξουν και θα σας δώσουν τροφή για σκέψη.

ΚΕΛΛΥ ΙΩΑΝΝΟΥ

Διαβάζοντας το βιογραφικό σας, εύκολα διαπιστώνει κανείς, πως αποτελείτε μια σπάνια περίπτωση νέας γυναίκας με ξεχωριστές σπουδές και ενδιαφέροντα.

“Πολλοί νέοι άνθρωποι έχουν εξαιρετικές σπουδές και εντυπωσιακά βιογραφικά, δεν θεωρώ τον εαυτό μου ξεχωριστό. Ίσως όμως, αυτό που ξεχωρίζει σε μένα, είναι η τόλμη που επέδειξα στα 24 μου, αποφασίζοντας να αφήσω πίσω τη δημοσιογραφία και να ασχοληθώ με την εγκληματολογία. Από έναν ήδη απαιτητικό κλάδο, επέλεξα να προχωρήσω σε έναν που στα ελληνικά δεδομένα θεωρείται όχι απλώς πιο δύσκολος, αλλά σχεδόν ανύπαρκτος. Ενώ όλοι μου έλεγαν να ακολουθήσω έναν πιο ασφαλή δρόμο, αποφάσισα να ακούσω τη φωνή μου και να αναλάβω το ρίσκο. Πάντα είχα στο μυαλό μου ότι ακόμα κι αν δεν υπήρχε έτοιμος δρόμος, θα ήμουν αυτή που θα τον δημιουργούσε. Και σήμερα, στα 31 μου είμαι Καθηγήτριας Εγκληματολογικής Ψυχολογίας και Ψηφιακής Εγκληματολογίας.”

Πόσο σύνηθες είναι να βιώσει μια γυναίκα ηλικιακό ρατσισμό σε ένα κατ’ εξοχήν ανδροκρατούμενο περιβάλλον;

“Δυστυχώς, δεν μπορώ να δώσω ακριβή απάντηση σχετικά με το πόσο συνηθισμένος είναι ο ηλικιακός ρατσισμός σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, καθώς η εμπειρία αυτού του είδους του ρατσισμού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως οι κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες, καθώς και οι ατομικές εμπειρίες. Όσον αφορά την προσωπική μου εμπειρία, αντιμετωπίζω συχνά περιστάσεις ηλικιακού ρατσισμού. Συγκεκριμένα, όταν συμμετέχω ως εισηγήτρια σε συνέδρια, παρατηρώ μια προδιάθεση και έναν παραγκωνισμό σε σχέση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά συναδέλφους μου, πριν ξεκινήσω την ομιλία μου. Εφόσον ολοκληρώνω την ομιλία μου το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό. Επίσης, κατά τη συμμετοχή μου σε επαγγελματικές συσκέψεις, όπου εξετάζεται η δυνατότητα νέας συνεργασίας για ένα έργο, παρατηρώ ότι αντιμετωπίζω παρόμοια κατάσταση. Γενικά, πρέπει να αποδεικνύω συνεχώς την αξία μου, ενώ άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και δη άνδρες με ισχυρές θέσεις δεν αντιμετωπίζουν την ίδια πρόκληση. Στην περίπτωση αυτή, το φύλο και η ηλικία τους συνδέονται αυτόματα με πείρα και σεβασμό. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να επισημάνω ότι η εμπειρία δεν είναι αποκλειστικά θέμα φύλου ή ηλικίας. Άλλοι παράγοντες και πτυχές της ταυτότητας, όπως η κουλτούρα, οι κοινωνικές συνθήκες, οι προσωπικές εμπειρίες και οι αξίες, επίσης, διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και αλληλοεπιδρούμε με τον κόσμο.”

Πώς ήταν η πορεία από φοιτήτρια δημοσιογραφίας, σε εργαζόμενη στην Αγγελική Νικολούλη και σήμερα ως ακαδημαϊκός να διδάσκετε νέους φοιτητές;

“Από τα 12 μου, είχα αποφασίσει ότι θέλω να ασχοληθώ με το αστυνομικό ρεπορτάζ. Κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων, επέκτεινα το όραμά μου, καθώς πέτυχα να αποσπάσω πάνω από 18000 μόρια. Αυτό οδήγησε το οικογενειακό μου περιβάλλον να ασκήσει πιέσεις για να με καθοδηγήσει προς τη Σχολή Νομικής. Παρόλα αυτά, επέμεινα να ακολουθήσω την αγάπη μου και εγγράφηκα στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η επιλογή μου αποδείχτηκε σωστή, καθώς στο επίπεδο των σπουδών απέκτησα πολλές θετικές εμπειρίες. Παρόλα αυτά, δεν είχα την ευκαιρία να ζήσω τη φοιτητική ζωή, διότι ο χρόνος μου ήταν αφιερωμένος και στην εργασία για την επιβίωσή μου. Παράλληλα με τις σπουδές μου, εργαζόμουν για να βγάζω τα προς το ζην ενώ το ίδιο διάστημα εθελοντικά συνεισέφερα σε ραδιοφωνικές εκπομπές, εφημερίδες και ειδησεογραφικές ιστοσελίδες για να εμπλουτίσω το βιογραφικό μου

                                ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΕΠΙΜΟΝΑ  ΝΑ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΟΥΛΗ 

Από την πρώτη μέρα που μπήκα στη σχολή, επιδίωκα ενεργά τη συνεργασία με την εκπομπή “Φως στο Τούνελ”, στέλνοντας ανελλιπώς μηνύματα. Μετά από τρία χρόνια, λάμβανα ένα τηλεφώνημα που με ενημέρωνε για μια διαθέσιμη θέση εργασίας στην εκπομπή. Η Αγγελική Νικολούλη αποτελεί και παραμένει για μένα ένα μεγάλο σχολείο. Είναι μια εξαιρετικά ευφυής γυναίκα με πάθος για αυτό που κάνει, απαιτητική αλλά δίκαιη. Μέσα από τη συνεργασία μαζί της, κατάλαβα ότι επιθυμώ να εμβαθύνω περισσότερο στην επιστήμη της Εγκληματολογίας. Όταν της ανακοίνωσα την απόφασή μου να συνεχίσω τις σπουδές μου στην Αγγλία σε επίπεδο μεταπτυχιακού και διδακτορικού, ήταν ένα από τα λίγα άτομα που με ενθάρρυναν για αυτήν την απόφαση. Της οφείλω πολλά.”

Ως ακαδημαϊκός πώς είναι η επαφή με τα νέα παιδιά όταν διδάσκετε τους φοιτητές σας; Ποιοι είναι οι προβληματισμοί τους;

“Ως ακαδημαϊκός, η επαφή με τους νέους φοιτητές μου είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα από τις καλύτερες εμπειρίες στη ζωή μου. Πάντα αναζητώ τρόπους να τους ενθαρρύνω και να τους βοηθήσω να αναπτύξουν τις ικανότητές τους, ενώ παράλληλα προσπαθώ να κατανοήσω τους προβληματισμούς τους.Οι φοιτητές μου, ειδικά εκείνοι που επιλέγουν τον κλάδο της εγκληματολογικής ψυχολογίας, συνήθως έχουν απορίες και ανησυχίες σχετικά με την επαγγελματική τους πορεία. Η δυσκολία του κλάδου στην ελληνική αγορά εργασίας μπορεί να είναι ανησυχητική, αλλά πάντα εκφράζω την αισιοδοξία μου για την ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν προκλήσεις, παρά τις δυσκολίες που ενδεχομένως να συναντήσουν. Σημαντικό είναι να τους ενθαρρύνω να καλλιεργήσουν το πάθος και την αφοσίωση τους για τον επιλεγμένο τομέα, καθώς αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να αποτελέσουν κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία σε κάθε επαγγελματική πορεία. Παράλληλα με την αισιοδοξία, είναι σημαντικό να διατηρώ τον ρεαλισμό. Συζητάμε ανοικτά για τις προκλήσεις, αλλά τονίζω πάντα ότι η διαδικασία εκπαίδευσης αποτελεί, επίσης, ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες και γνώσεις που μπορούν να τους καθοδηγήσουν προς πολλές κατευθύνσεις. Στηρίζω την προσπάθειά τους να ανακαλύψουν πώς μπορούν να συμβάλλουν στον κλάδο και πώς μπορούν να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους, προάγοντας ταυτόχρονα τον ρεαλισμό και την αυτογνωσία. Η ενθάρρυνση και η υποστήριξη αποτελούν βασικά στοιχεία της διδασκαλίας μου, ενώ παράλληλα προσπαθώ να δημιουργήσω ένα κλίμα που ενισχύει την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ των φοιτητών.”

ΚΕΛΛΥ ΙΩΑΝΝΟΥ

Θέλουμε να μας συστήσετε τα δυο μεγάλα «όπλα» που εσείς γνωρίζετε καλά και μπορούν να φανούν χρήσιμα σε κάθε πολίτη και κυρίως χρήστη του διαδικτύου. Ας ξεκινήσουμε με το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSI Institute) τι ακριβώς είναι και ποια η λειτουργία του ;

Το Διεθνές Ινστιτούτο για την Κυβερνοασφάλεια ιδρύθηκε από τον Μανώλη Σφακιανάκη αντιπροσωπεύει τον πρώτο μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό στη χώρα που αφιερώνεται ενεργά στην προώθηση της Κυβερνοασφάλειας και την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τον κυβερνοχώρο και το ηλεκτρονικό έγκλημα. Ακολουθώντας την ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής εποχής, το Ινστιτούτο προσφέρει εκτεταμένες εκπαιδευτικές δράσεις για πολίτες όλων των ηλικιακών ομάδων, τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της χώρας. Με πρωτοβουλίες όπως ομιλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, ψηφιακές ακαδημίες για γονείς και εφήβους, καθώς και υποστήριξη θυμάτων κυβερνοεγκλημάτων μέσω τηλεφωνικής γραμμής, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, το Ινστιτούτο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινότητας. Το Ινστιτούτο όχι μόνο παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη για τη διαχείριση διαδικτυακών απειλών, αλλά επίσης προάγει την κατανόηση της τεχνολογίας και του διαδικτύου και βοηθά στην δημιουργία μιας ασφαλούς και ενημερωμένης κοινότητας.”

Και αντίστοιχα το «Traumahelp», το ελληνικό κέντρο για την αποκατάσταση του ηλεκτρονικού τραύματος με ποιον τρόπο μπορεί να φανεί χρήσιμο σε ποιους ανθρώπους;

“Στο Traumahelp, παρέχουμε εξειδικευμένες υπηρεσίες προσφέρουμε εξειδικευμένες υπηρεσίες υποστήριξης και αποκατάστασης για όσους έχουν υποστεί τραύματα μέσω του διαδικτύου, καλύπτοντας θέματα όπως βίαιο υλικό, εκφοβισμό, απειλές, παρενόχληση και εθισμός σε διαδικτυακές δραστηριότητες. Η καινοτομία του Traumahelp είναι ότι αποτελεί το μοναδικό κέντρο στην Ελλάδα που ασχολείται με την εξειδικευμένη αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού τραύματος. Ζούμε σε ψηφιακή εποχή, σε μια κοινωνική πραγματικότητα, στην οποία η παρουσία μας στο διαδίκτυο είναι δεδομένη. Αυτό σημαίνει ότι καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και νέους κινδύνους. Οι κίνδυνοι που υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο επεκτείνονται και στον ψηφιακό και το αντίστροφο, μια διαδικτυακή απειλή μπορεί να έχει προεκτάσεις στον φυσικό κόσμο. Το ηλεκτρονικό τραύμα μας φαίνεται ότι είναι μια νέα έννοια -σε έναν βαθμό είναι κάτι το πρωτόγνωρο-  αλλά θα συνοδεύει πλέον και θα συμπορεύεται με τους ανθρώπους, γιατί είναι συνδεδεμένο με τη θέση που έχει λάβει το διαδίκτυο στη ζωή. Όσο πιο μεγάλη η έκθεσή μας σ’ αυτό και το κομμάτι που καταλαμβάνει από την καθημερινή μας ζωή και ενέργεια τόσες περισσότερες θα είναι και οι πιθανότητες να αντιμετωπίσουμε ή να εκδηλώσουμε εμείς οι ίδιοι/ες διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου. Ωστόσο με την κατάλληλη παρέμβαση, όλα αυτά είναι δυνατόν να τα διαχειριστούμε.”

Επιπλέον στη ζωή σας δημιουργείτε την ΜΚΟ «Γίνε άνθρωπος». Τι σημαίνει για εσάς και πώς δημιουργήθηκε;

“Το «Γίνε Άνθρωπος» δημιουργήθηκε μετά τη βάναυση στέρηση της ζωής όλων αυτών των γυναικών στην χώρα μας. Βίωσα τις επιπτώσεις μιας τέτοιας απροσδόκητης και άδικης απώλειας, μέσα από τον χαμό της Γαρυφαλλιάς Ψαράκου, η οποία ήταν οικογενειακή φίλη. Η αφορμή ίδρυσης είναι σίγουρα κάτι το τραγικό, αλλά αν δεν αναληφθεί δράση τότε η τραγωδία παραμένει τραγωδία και εμείς παραμένουμε στον ρόλο του θεατή περιμένοντας την επόμενη. Αυτό ψυχικά μας φθείρει, μας απευαισθητοποιεί απέναντι στην φρίκη. Δεν είναι αυτό που θέλω για τον εαυτό μου, δεν είναι αυτό που θέλουν οι οικογένειες και δη οι μανάδες των θυμάτων των γυναικοκτονιών που έχουν πλέον ενεργό ρόλο στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού και σίγουρα δεν είναι αυτό που θέλουν οι δεκάδες νέοι επιστήμονες – εθελοντές που έχουν αγκαλιάσει την εκστρατεία μας. Η πρωτοβουλία “Γίνε Άνθρωπος” δεν αναλαμβάνει μόνο την υποστήριξη των θυμάτων και των οικογενειών τους. Επιπλέον, αγωνίζεται ενάντια σε κάθε μορφή βίας, ενώ προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει και να προωθήσει τη συναισθηματική επίγνωση. Σε αυτήν την προσπάθεια, έχω τη στήριξη πολλών καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένου του συζύγου μου, του μουσικοσυνθέτη – ερμηνευτή Αντώνη Αγγελίδη. Με το τραγούδι του “Γαρύφαλλο στην Άμμο”, κατόρθωσε να εκφράσει τον πόνο αυτών των οικογενειών με μια δημιουργική προσέγγιση, προσφέροντας παράλληλα κατανόηση και απαλύνοντας τις πληγές που προκλήθηκαν από την απώλεια των παιδιών τους.”

Γίνε Άνθρωπος

Πως μπορεί να βοηθήσει κάποιος ως εθελοντής στο Γίνε Άνθρωπος;  

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που κάποιος μπορεί να συμβάλλει στο έργο μας και να βοηθήσει με τον δικό του τρόπο. Ενδεικτικά μπορεί να απασχοληθεί σε κάτι από τα παρακάτω

  • Ψυχολογική Υποστήριξη: Εθελοντές με εμπειρία στην ψυχολογία και τη συμβουλευτική μπορούν να προσφέρουν τηλεφωνική και γραπτή υποστήριξη σε άτομα που έχουν βιώσει βία. Αυτή η υποστήριξη μπορεί να περιλαμβάνει την απλή ενεργητική ακρόαση, την παροχή συμβουλών και την καθοδήγηση για την αντιμετώπιση της κατάστασης που βιώνουν.
  • Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση: Οι εθελοντές μπορούν να συμβάλουν στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα θέματα της βίας και της κυβερνοασφάλειας. Μπορούν επίσης να παρέχουν εκπαίδευση σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης, πρόληψης και αντίδρασης σε καταστάσεις βίας. Αυτός ο στόχος επιτυγχάνεται μέσα από τα μαθήματα e-class, ο επόμενος κύκλος των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει.
  • Δημιουργία Υλικού για Social Media: Από σύντομες αναρτήσεις ενημέρωσης μέχρι σύντομα βίντεο και υλικό προώθησης συνεδρίων και εκδηλώσεων.
  • Αρθρογραφία: Μας ενδιαφέρει ο πλουραλισμός, η ελεύθερη έκφραση ιδεών και η ενημέρωση. Όλα αυτά δοσμένα και πλαισιωμένα από επιστημονικότατα, χωρίς ωστόσο ο λόγος να είναι ξύλινος και να μας θέτει σε απόσταση από τους αναγνώστες. Εθελοντές με εμπειρία στην ψηφιακή ασφάλεια μπορούν να παρέχουν συμβουλές και εκπαίδευση σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο, ειδικά όσον αφορά την προστασία από την κυβερνοεκφοβιστική συμπεριφορά.

Ετοιμάζουμε και άλλα, πολλά καινούργια πράγματα για να επεκτείνουμε το πεδίο της διαδικτυακής μας παρουσίας και σύντομα θα υπάρξουν νεότερα.

Γίνε Άνθρωπος

Θα ήθελα να μιλήσουμε για τα παιδιά γιατί διαβάσω ενδιαφέρουσες έρευνες οι οποίες είναι στενάχωρες ! Είναι όντως μοναχικά τα παιδιά γύρω μας με κατάθλιψη και χρειάζονται βοήθεια και επιπροσθέτως έχει ευθύνη η αλόγιστη χρήση του Διαδικτύου;

“Η μοναξιά και η κατάθλιψη μπορεί να είναι προβλήματα που επηρεάζουν πολλά παιδιά και εφήβους. Ωστόσο, η σχέση μεταξύ αυτών των προβλημάτων και της αλόγιστης χρήσης του Διαδικτύου είναι ένα σύνθετο θέμα που δεν μπορεί να απαντηθεί με απόλυτο τρόπο. Η χρήση του Διαδικτύου μπορεί να παίξει ρόλο στη μοναξιά και την ψυχική υγεία, αλλά δεν είναι η μοναδική αιτία. Το Διαδίκτυο μπορεί να παρέχει συνδεσιμότητα και κοινωνική δικτύωση, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να δημιουργήσει εξάρτηση, να προκαλέσει στρες και να επηρεάσει αρνητικά την αυτοεικόνα και τις σχέσεις. Η αλόγιστη χρήση του Διαδικτύου μπορεί να οδηγήσει σε απομόνωση, ελλιπή κοινωνική επαφή, και αύξηση του κινδύνου κυβερνοεκφοβισμού. Επιπλέον, η έκθεση σε αρνητικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία. Σημαντικό είναι να υπάρχει εποπτεία από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, καθώς και να υποστηρίξουν τα παιδιά να αναπτύξουν υγιείς σχέσεις με την τεχνολογία και το Διαδίκτυο. Η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, η ενθάρρυνση της σωστής χρήσης της τεχνολογίας, και η παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης μπορούν να συμβάλουν στην προαγωγή της ψυχικής ευεξίας των παιδιών.”

Η λέξη “βαριέμαι” ακούγεται παντού στα σχολεία στα σπίτια από τα παιδιά !

“Οι άνθρωποι είναι, ουσιαστικά, μηχανές μάθησης. Τα παιδιά γεννιούνται μη γνωρίζοντας τίποτα, και μαθαίνουν με εντυπωσιακές ταχύτητες τα πρώτα 8 χρόνια της ζωής τους. Όταν τα παιδιά πεινούν, ζητούν φαγητό. Και όταν τα παιδιά δεν έχουν κάτι νέο να μάθουν, λένε «βαριέμαι». Αυτό το «βαριέμαι» είναι ένα πρόβλημα που το παιδί με τη δική του ανάπτυξη που δεν ξέρει πώς να λύσει. Το να πεις στο παιδί όταν σου λέει ότι «βαριέται» να κάνει δουλειές του σπιτιού είναι σαν να τιμωρείς το ότι εξομολογείται ένα πρόβλημα που χρειάζεται βοήθεια. Έτσι το εκπαιδεύεις άθελά σου να μην αναφέρει προβλήματα όταν τα συναντά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολίες στην επικοινωνία με το παιδί σας σε μεταγενέστερα χρόνια. Ωστόσο, το να βοηθήσεις το παιδί να ανακαλύψει νέους πόρους για νέες πληροφορίες που δεν έχει μάθει ακόμη θα ενθαρρύνει το παιδί να αναφέρει μελλοντικά προβλήματα και θα μειώσει τα “βαριέμαι”.

Να θυμάστε, δεν σας ζητάνε να τα διασκεδάσετε. Σας ζητάνε βοήθεια για να βρουν κάτι νέο για να μάθουν ή να εξερευνήσουν. Σε προηγούμενες εποχές, η τυπική απάντηση που θα έδινε ένας ενήλικας θα ήταν “Πήγαινε έξω και παίξε”. Ή κάτι τέτοιο. Στο “έξω”, τα παιδιά βρίσκανε φίλους, βατράχια, κατοικίδια, πέτρες, κλαδιά και όλα τα είδη πραγμάτων που εξιτάρουν τη φαντασία τους. Αλλά πολύ λίγα παιδιά έχουν φίλους που παίζουν έξω αυτές τις μέρες.Η κοινωνία μας έχει γίνει περισσότερο εθισμένη στην πληροφορία με την πάροδο του χρόνου. Οι άνθρωποι περνούν πολύ λιγότερο χρόνο στη φύση και πολύ περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, όπου υπάρχουν τηλεοράσεις και διαδίκτυο.”

Οι Γονείς σε σχέση με το διαδίκτυο έχουν τεράστια προβλήματα με τα παιδιά τους, ποια είναι η εικόνα που έχετε ποια είναι τα θέματα που σας ζητούν βοήθεια;

“Ορισμένα από τα πιο κοινά θέματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι γονείς όσον αφορά τη σχέση τους με το διαδίκτυο και τα παιδιά τους:

  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Οι γονείς εκφράζουν συχνά ανησυχίες για την ασφάλεια των παιδιών τους στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από ακατάλληλο περιεχόμενο, online εκφοβισμό (cyberbullying) και επαφές με αγνώστους.
  • Διαχείριση χρόνου στο Διαδίκτυο: Η διαχείριση του χρόνου που τα παιδιά περνούν online είναι ένα άλλο ζήτημα. Οι γονείς αναζητούν συμβουλές για να θέσουν όρια και να προωθήσουν έναν υγιή ισορροπία ανάμεσα στον χρόνο που περνούν online και offline.
  • Εκπαίδευση και Κατανόηση: Οι γονείς μπορεί να ζητούν βοήθεια στο να κατανοήσουν καλύτερα τον ψηφιακό κόσμο και πώς να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους για μια υγιή και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου.
  • Πρόσβαση σε Τεχνολογία: Ορισμένοι γονείς μπορεί να αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά τον έλεγχο της τεχνολογίας και των συσκευών που χρησιμοποιούν τα παιδιά τους.”

Γίνε Άνθρωπος

Revenge Pornography – Εκδίκηση μέσω των σοσιαλ απειλές και αδιέξοδο, τι κάνω; και πως αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της διακίνησης φωτογραφιών στα σχολεία συνοδευόμενες με απειλές που ειναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο; Πρακτικά τι κάνει το παιδί τι κάνει ο Γονιος; Ποιες κινήσεις να κάνει ποιες να αποφύγει! 

“Aρχικά να αποσαφηνίσουμε ότι ο όρος “εκδικητική πορνογραφία” εισήχθη από τα μέσα ενημέρωσης. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι αυτός ο όρος είναι παραπλανητικός και περιοριστικός, καθώς όχι όλοι οι δράστες δρουν με κίνητρο την εκδίκηση. Κάποιος μπορεί να δημοσιεύσει προσωπικό υλικό χωρίς τη συναίνεση του ατόμου που απεικονίζεται, για λόγους πέραν της αντιποίνωσης. Για παράδειγμα, μπορεί να το κάνει για να εντυπωσιάσει τους ομοίους του (όπως συμβαίνει συχνά μεταξύ μαθητών) ή για να επιτύχει σεξουαλική ικανοποίηση, αντιλαμβανόμενος τη δύναμη και τον έλεγχο που ασκεί πάνω στο θύμα.

Η σωστή χρήση όρων παίζει καίριο ρόλο στην αντιμετώπιση παραβατικής συμπεριφοράς. Με τον όρο “εκδικητική πορνογραφία”, υπονοείται ότι το θύμα προκαλεί την οργή και την εκδίκηση του δράστη με τη συμπεριφορά του. Αυτό μεταφέρει την ευθύνη από τον δράστη στο θύμα.

Είναι πλέον γεγονός ότι ένα μικρό, αλλά διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό εφήβων εμπλέκεται στο sexting, μια πρακτική ανταλλαγής σεξουαλικού περιεχομένου μέσω ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό υποδηλώνει ότι ίσως ήρθε η στιγμή να σταματήσουμε να αποθαρρύνουμε τους νέους από την υιοθέτηση τέτοιου είδους συμπεριφορές στο διαδίκτυο και αντ’ αυτού να αναζητήσουμε πιο αποτελεσματικές λύσεις.

Αν ένας έφηβος, μετά την κοινοποίηση του προσωπικού του σεξουαλικού περιεχομένου, αντιλαμβάνεται ότι οι επιλογές του είναι περιορισμένες, τότε είναι πιθανόν να είναι πιο ευάλωτος στον εκβιασμό ή ακόμα και στην αυτοκτονία. Αυτό συμβαίνει διότι αισθάνεται παγιδευμένος και ανίκανος να ζητήσει βοήθεια από έναν ενήλικο, φοβούμενος ότι η ζημιά που προκλήθηκε είναι μη αναστρέψιμη.

Γνωρίζω ότι πολλοί θα θεωρήσουν αυτήν την άποψη προκλητική, αλλά πιστεύω ότι είναι κρίσιμο να ανοίξει επιτέλους ο δημόσιος διάλογος σχετικά με την εκπαίδευση των νέων σε θέματα ασφαλούς sexting. Η σεξουαλική εκπαίδευση πρέπει επιτέλους να ενταχθεί στα σχολεία μας.

Παραδείγματα ασφαλών πρακτικών sexting μπορεί να περιλαμβάνουν:

  1. Ενημέρωση των νέων για την ανταλλαγή εικόνων χωρίς το πρόσωπό τους ή αποκαλύψεις της ταυτότητάς τους.
  2. Ανταλλαγή εικόνων μόνο με άτομα που γνωρίζουν και εμπιστεύονται.
  3. Απενεργοποίηση υπηρεσιών τοποθεσίας.
  4. Άμεση διαγραφή του σεξουαλικού περιεχομένου από όλες τις συσκευές.

Επίσης πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι απειλές και η διακίνηση ερωτικών φωτογραφιών χωρίς τη συγκατάθεση της ενδιαφερόμενης πλευράς αποτελούν παραβίαση της ιδιωτικότητας και σοβαρή εγκληματική ενέργεια. Είναι σημαντικό τέτοια περιστατικά να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και να ακολουθηθούν τα κατάλληλα βήματα:

  1. **Μιλήστε με το παιδί:**

– Αν είστε γονιός, προσεγγίστε το παιδί σας με ανοιχτό πνεύμα και υποστήριξη.

– Εξηγήστε τη σοβαρότητα του θέματος και τη σημασία της αναφοράς του.

– Διαβεβαιώστε το παιδί ότι δεν είναι μόνο και ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης.

  1. **Καταγγελία στο σχολείο:**

– Επικοινωνήστε με το σχολείο και ενημερώστε τους υπεύθυνους.

– Τα σχολεία συνήθως έχουν πολιτικές κατά του εκφοβισμού και του κυβερνοεκφοβισμού.

  1. **Αναφορά στην αστυνομία:**

– Σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας, όπως η διακίνηση ερωτικών φωτογραφιών χωρίς συγκατάθεση, ενημερώστε την αστυνομία.

  1. **Συνεργασία με ειδικούς:**

– Συνεργαστείτε με ειδικούς ψυχολόγους ή κοινωνικούς λειτουργούς για να παράσχετε υποστήριξη στο παιδί.

  1. **Προστασία της ιδιωτικότητας:**

– Διδάξτε τα παιδιά σας για τη σημασία της προστασίας της ιδιωτικότητάς τους στο διαδίκτυο.

– Ενθαρρύνετε τη χρήση ασφαλών κωδικών πρόσβασης και την προσοχή στις ρυθμίσεις απορρήτου.

  1. **Νομική συμβουλή:**

– Συμβουλευτείτε έναν νομικό για να εξετάσετε τις νομικές επιλογές που έχετε για την προστασία του παιδιού σας.

Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί το θέμα με ευαισθησία και να παρέχεται υποστήριξη τόσο στο παιδί όσο και στην οικογένεια.”

 
Κεφάλαιο γυναίκες :Γιατί έχουμε τόσες πολλές γυναικοκτονίες ;

“Η υψηλή συχνότητα γυναικοκτονιών σε οποιαδήποτε κοινωνία, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων που αλληλοεπιδρούν. Ορισμένοι από αυτούς τους παράγοντες περιλαμβάνουν:

Κοινωνικοί Παράγοντες: Η κοινωνική δομή και οι παραδόσεις μπορούν να επηρεάσουν την αντίληψη για τον ρόλο των γυναικών και να συμβάλουν στην ανισότητα των φύλων. Αν οι γυναίκες θεωρούνται ως ανώτερες ή ως αντικείμενα, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε βία.

Οικονομικές Δυσκολίες: Η οικονομική ανασφάλεια μπορεί να επηρεάσει τις οικογενειακές σχέσεις και να αυξήσει την ένταση. Σε καταστάσεις οικονομικής κρίσης, η βία μπορεί να επιδεινώνεται.

Κουλτούρα και Εκπαίδευση: Καθιερωμένες αντιλήψεις για την ανδρική κυριαρχία και την υποτίμηση των γυναικών ενδέχεται να υποστηρίζουν συμπεριφορές βίας. Η εκπαίδευση και η αλλαγή πολιτιστικών στερεοτύπων μπορούν να παίξουν καίριο ρόλο στην αντιμετώπιση αυτών των προκαταλήψεων.

Νομοθεσία και Εφαρμογή του Νόμου: Η αποτελεσματική νομοθεσία που επιβάλλει αυστηρά μέτρα κατά της βίας στο σπίτι και των γυναικοκτονιών είναι ζωτικής σημασίας. Η αποτελεσματική εφαρμογή αυτών των νόμων είναι εξίσου σημαντική.

Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση: Η αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα ζητήματα της βίας κατά των γυναικών και η εκπαίδευση γύρω από τη σημασία της ισότητας των φύλων μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των περιστατικών.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί ολοκληρωμένες και συντονισμένες προσπάθειες από την κοινωνία, τις αρχές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους πολίτες. Η προώθηση της ισότητας των φύλων και η καταπολέμηση των παραγόντων που συντελούν στη γυναικοκτονία είναι ζωτικής σημασίας.”

Πως μπορεί να προστατευτεί μια γυναίκα που δείχνει η ζωή της να κινδυνεύει ;και πως μπορείτε εσείς να βοηθήσετε ;  

“Δεν υπάρχει μια πεπατημένη που κάποια γυναίκα ή κάποιος άνθρωπος γενικότερα, πρέπει να ακολουθήσει. Οι πρακτικές διαφέρουν ανάλογα με την περίπτωση. Δεν υπάρχει «μια φόρμα» που ταιριάζει σε όλες, είναι ένα ζήτημα που απαιτεί εξατομίκευση.

Βάσει των παραπάνω λοιπόν, η προστασία μιας γυναίκας που αντιμετωπίζει κίνδυνο στη ζωή της είναι ένα σοβαρό και σύνθετο θέμα. Εάν αντιμετωπίζει άμεσο κίνδυνο, προτεραιότητα είναι να επικοινωνήσει με τις τοπικές αρχές ασφαλείας και να ζητήσει βοήθεια.

Συγχρόνως, υπάρχουν και άλλα βήματα που μπορούν να ληφθούν προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία της.

  • Καταγραφή Στοιχείων: Χρειάζεται να καταγράψει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον κίνδυνο, όπως απειλητικά μηνύματα, παρατηρήσεις για την ταυτότητα του ατόμου που την απειλεί και άλλα που μπορούν να βοηθήσουν στην έρευνα.
  • Απομάκρυνση από Κακοποιητικό Πλαίσιο: Μετακίνηση σε έναν ασφαλή τόπο, όπως το σπίτι ενός φίλου ή ένα καταφύγιο για τα θύματα βίας.
  • Υποστήριξη από Ειδικούς: Κέντρα διαχείρισης κρίσεων, γυναικολογικοί συνεργάτες, ή οργανισμοί που παρέχουν υποστήριξη σε θύματα βίας.
  • Ψυχολογική Υποστήριξη: Η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης είναι καίρια για την ψυχολογική ανάκαμψη.
  • Κοινωνική Στήριξη: Επαφή με φίλους, οικογένεια και άλλα άτομα που μπορεί να παρέχουν στήριξη.

Σε κάθε φορέα που απασχολούμαι μπορούμε να την βοηθήσουμε διαφορετικά. Στο «Γίνε Άνθρωπος» μπορεί να γίνει μέλος μιας ασφαλούς κοινότητας, που προάγει την υποστήριξη. Θα έρθει σε επαφή με άλλα άτομα με παρόμοια ιστορία με την δική της και θα νιώθει ότι δεν είναι μόνη, ότι υπάρχει πραγματική κατανόηση.

Στο Traumahelp θα πάρει πίσω την ζωή της και τον έλεγχο αυτής. Θα καθοδηγηθεί να διεκδικεί τα όριά της και να είναι η ίδια για τον εαυτό της πηγή δύναμης. Θα αντικαταστήσει τα παλιά μη βοηθητικά μοτίβα συμπεριφοράς με νέα μοτίβα, τα οποία είναι λειτουργικά και που δημιουργούν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.”

Θυμόμαστε κάποιο δύσκολο περιστατικό ;

“Στην πορεία μου έχω αντιμετωπίσει ποικίλες προκλήσεις, ωστόσο, προτιμώ να επικεντρώνομαι στην αντίδρασή μου σε αυτές και το πώς έχω διαχειριστεί κάθε δύσκολη κατάσταση. Έχω αντιμετωπίσει ποικίλες προκλήσεις και δύσκολες καταστάσεις που απαιτούν ευαισθησία και επαγγελματισμό.  Αν και δεν θα αναφερθώ σε συγκεκριμένα περιστατικά – σεβόμενη το απόρρητο και την εμπιστευτικότητα – η εμπειρία μου με δύσκολες καταστάσεις με ενθαρρύνει να εξετάζω και να μαθαίνω από κάθε περιστατικό, ενισχύοντας έτσι την ικανότητά μου να διαχειρίζομαι παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.Το να πούμε ότι κάποιο περιστατικό είναι πιο δύσκολο από ένα άλλο, είναι σαν να λέμε ότι κάποιος αξίζει περισσότερο τη βοήθεια σε σχέση με κάποιον άλλο γιατί το δικό του ζήτημα είναι σοβαρό. Κάθε ζήτημα είναι σοβαρό. Από τη στιγμή που μετράει για τον άνθρωπο που έχω απέναντί μου, μετράει και για μένα.Καθοδηγούμαι από την αρχή ότι η αντιμετώπιση των προκλήσεων απαιτεί σύνεση, συνεργασία και ανοικτή επικοινωνία, ενισχύοντας την αντοχή και την ευελιξία μου ως επαγγελματία.”

Κυβερνοεπιθέσεις στη ζωή όλων μας .Τι να προσέχουμε στα κινητά μας Τι να προσέχουμε στα email μας; Τι να προσέχουμε στα social media;

“Η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι σημαντική για την προστασία των προσωπικών σας πληροφοριών και την αποφυγή κυβερνοεπιθέσεων. Aκολουθούν μερικές συμβουλές για τα κινητά, τα email και τα social media:

Στα Κινητά:

  1. Κωδικοί Πρόσβασης:
    • Χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης.
    • Ενεργοποιήστε τη λειτουργία κλειδώματος οθόνης.
  2. Ενημερώσεις Λογισμικού:
    • Να διατηρείτε το λειτουργικό σύστημα και τις εφαρμογές ενημερωμένα.
  3. Εφαρμογές:
    • Κατεβάζετε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα.
  4. Απενεργοποίηση Μη Χρησιμοποιούμενων Υπηρεσιών:
    • Κλείστε μη χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες και λειτουργίες.

Στα Email:

  1. Προσοχή στα Συνημμένα:
    • Μην ανοίγετε ανεπιθύμητα email ή συνημμένα από άγνωστες πηγές.
  2. Προσοχή στα Links:
    • Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους από ανεπιθύμητα email.
  3. Παρατηρητικότητα:
    • Ελέγχετε προσεκτικά την αυθεντικότητα των email που λαμβάνετε.

Στα Social Media:

  1. Προσωπικές Ρυθμίσεις:
    • Ρυθμίστε τις προσωπικές ρυθμίσεις απορρήτου.
  2. Αναγνώριση Φίλων:
    • Προσθέστε στους φίλους σας μόνο ανθρώπους που γνωρίζετε πραγματικά.
  3. Προσοχή στα Κλικ:
    • Μην κάνετε κλικ σε ύποπτα ή ανεπιθύμητα links.
  4. Ενημερώσεις Προφίλ:
    • Μην δημοσιεύετε υπερβολικές πληροφορίες για τον εαυτό σας.

Η πρόληψη είναι το κλειδί για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις. Είναι σημαντικό να είστε πάντα προσεκτικοί και ενημερωμένοι για τις τελευταίες απειλές και τις βέλτιστες πρακτικές ασφαλείας.”

Η ψυχολογία του χρήστη του διαδίκτυο ποσό ρόλο παίζει για τους κυβερνοαπατεώνες;

“Η ψυχολογία του χρήστη του διαδικτύου αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα στον κόσμο των κυβερνοαπατεών. Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τις ψυχολογικές αδυναμίες, την ευαλωτότητα  των ανθρώπων, καθώς και τις συμπεριφορές τους, προκειμένου να επιτύχουν τους σκοπούς τους.

Για παράδειγμα, μπορεί να αξιοποιήσουν-εκμεταλλευτούν την ανάγκη για αναγνώριση ή για ανθρώπινη επαφή, πείθοντας το θύμα να εμπλακεί σε συναινετική ανταλλαγή ερωτικών μηνυμάτων και εικόνων. Μετά από την ανταλλαγή αυτού του υλικού, εμφανίζεται και ο διαδικτυακός σεξουαλικός εκβιασμός (sextortion), οι απειλές δημοσιοποίησης του υλικού εκτός αν το θύμα πληρώσει ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό. Σε αυτό το σενάριο, ο απατεώνας εκμεταλλεύεται τον φόβο και τη ντροπή του θύματος. Η ψυχολογία του θύματος είναι κρίσιμη, καθώς η απειλή αυτή προκαλεί συναισθηματικό άγχος και πίεση. Το θύμα, φοβούμενο για τις συνέπειες, ενδέχεται να υποκύψει στον εκβιασμό με σκοπό να προστατευτεί από τη διαρροή του υλικού και την κοινωνική αντίδραση.

Πέραν της ψυχολογίας, καίριο ρόλο διαδραματίζει και η εκπαίδευση στην χρήση του διαδικτύου, ο ψηφιακός αλφαβητισμός. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου είναι κρίσιμη. Οι χρήστες που είναι καλύτερα ενημερωμένοι για τους κινδύνους του διαδικτύου και γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα προσωπικά τους δεδομένα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αντιληφθούν πιθανές απάτες και απειλές.

Επιπλέον, η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση μπορούν να δημιουργήσουν μια θωρακισμένη ψυχολογία στον χρήστη, καθιστώντας τον λιγότερο ευάλωτο στις τακτικές των κυβερνοαπατεών. Η συνειδητοποίηση των κινδύνων, σε συνδυασμό με την καλλιέργεια υγιών συνηθειών χρήσης του διαδικτύου, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην προστασία των χρηστών από απάτες και απειλές στο διαδίκτυο.”

Ποια είδη απάτης υπάρχουν ; Πιο συνηθισμένα ; Αυτή την περίοδο τι πρέπει να προσέχουμε από άπατες σε email η στο κινητό η στα social

“Υπάρχουν πολλά είδη απάτης που μπορούν να συμβούν μέσω email, τηλεφώνου και social. Ορισμένες από τις πιο συνηθισμένες απάτες περιλαμβάνουν:

  • Απάτη ηλεκτρονικού ψαρέματος (Phishing): Σε αυτήν την απάτη, οι απατεώνες προσποιούνται ότι είναι επίσημοι οργανισμοί, τράπεζες, ή εταιρείες και στέλνουν ψεύτικα email ή μηνύματα κειμένου, ζητώντας προσωπικές πληροφορίες όπως κωδικούς πρόσβασης ή αριθμούς καρτών.
  • Απάτη με την αγορά προϊόντων (κυρίως μέσω marketplace): Σε αυτήν την απάτη, απατεώνες διαφημίζουν προϊόντα με χαμηλές τιμές ή δωρεάν δείγματα, αλλά τα θύματα ποτέ δεν λαμβάνουν τα προϊόντα μετά την πληρωμή.
  • Απάτη με καμπάνιες αλληλεγγύης: Σε αυτήν την απάτη, οι απατεώνες δημιουργούν απατηλές καμπάνιες αλληλεγγύης ή καταστροφών και ζητούν δωρεές από το κοινό, αλλά οι δωρεές συχνά καταλήγουν στα χέρια των απατεώνων.
  • Απάτη με την κληρονομιά: Σε αυτήν την απάτη, καταφθάνουν email ή μηνύματα που υποστηρίζουν ότι έχετε κληρονομήσει χρήματα από μακρινό συγγενή και ζητούνται χρήματα για τη μεταφορά της κληρονομιάς.

Για να προστατευτείτε από αυτές τις απάτες, σας συνιστώ να:

  • Είστε προσεκτικοί με τα email και τα μηνύματα κειμένου που λαμβάνετε από άγνωστες πηγές.
  • Μην ανοίγετε συνημμένα αρχεία ή κάνετε κλικ σε συνδέσμους από αναπροσαρμοσμένα email ή μηνύματα που φαίνονται ύποπτα.
  • Μην δίνετε προσωπικές πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης ή αριθμούς καρτών, μέσω email ή μηνυμάτων κειμένου.
  • Ελέγχετε την αυθεντικότητα των εταιρειών και των οργανισμών πριν κάνετε οποιαδήποτε πληρωμή ή δωρεά.
  • Χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και ανανεώνετε τα κωδικούς σας τακτικά.
  • Ενημερώνετε τα λογισμικά ασφαλείας στις συσκευές σας.”

Προσωπικά, ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον στην επαγγελματική σας καριέρα ;

“Στην επαγγελματική μου πορεία, προσπαθώ συνεχώς να μαθαίνω και να εξελίσσομαι. Σημαντικό για μένα είναι να διατηρώ ισορροπία στη ζωή μου (το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο) και να προσπαθώ να βρίσκω καινοτόμες λύσεις. Ανυπομονώ να συνεχίσω να μεγαλώνω επαγγελματικά και να συνεισφέρω με τον καλύτερο τρόπο που μπορώ.”

Related posts

Βλάσσης Σταθοκωστόπουλος: Ο «Βασιλιάς της εστίασης» μιλάει για πρώτη φορά στη Μάγδα Τσέγκου (video)

News Room A

Κορονοϊός: Έτσι απολυμαίνουν τα σκάφη αναψυχής στην Ελλάδα (video)

News Room A

Ο 7χρονος Στέλιος έγραψε το «Βαλς της απομόνωσης» και εξηγεί γιατί μένουμε σπίτι

News Room A