magdasnews.gr
News

Πώς η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης επηρεάζει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης αναμένεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Πέραν των ανθρώπινων απωλειών, η διακοπή της θαλάσσιας κυκλοφορίας μέσω του λιμανιού της Βαλτιμόρης θα επηρεάσει τη μεταφορά εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων και οχημάτων που διακινούνταν καθημερινά μέσω αυτού του σημαντικού κόμβου.

Οι επιπτώσεις αυτές είναι ευρύτερες και αφορούν τη βιομηχανία αυτοκινήτων, καθώς και την εξαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου. Με τη θαλάσσια κυκλοφορία να αναστέλλεται, εταιρείες όπως η General Motors, η Ford, η Jaguar Land Rover, η Nissan, η Fiat και η Audi θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στη μεταφορά των προϊόντων τους προς τους διεθνείς πελάτες τους.

Επιπλέον, η διακοπή των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Βαλτιμόρη επηρεάζει το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς περίπου μισό εκατομμύριο τόνοι αυτού του είδους καυσίμου εξάγονται κάθε μήνα από εκεί. Οι επιπτώσεις αυτές θα επιδεινωθούν πριν η κυκλοφορία αποκατασταθεί στο επίπεδο πριν το ατύχημα.

Επιπλέον, η απόφαση της Maersk να παραλείψει τη Βαλτιμόρη στις υπηρεσίες της για το εγγύς μέλλον αντικατοπτρίζει την απώλεια εμπιστοσύνης που θα μπορούσε να πλήξει το συγκεκριμένο λιμάνι. Οι προειδοποιήσεις από σιδηροδρομικές εταιρείες και εταιρείες άνθρακα για δυσκολίες στις εξαγωγές επιβεβαιώνουν τη σοβαρότητα της κατάστασης. Όλα αυτά μαζί συνθέτουν ένα τοπίο μεγάλης αβεβαιότητας και οικονομικής ανησυχίας για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.

Τι δηλώνουν οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι

Ο δε υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Pete Buttigieg δήλωσε σε ενημέρωση ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό θα έχει σημαντικές και παρατεταμένες επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού.», ενώ πρόσθεσε ότι: «Είναι πολύ νωρίς για να προσφέρουμε εκτιμήσεις σχετικά με το τι θα χρειαστεί για να καθαρίσει το κανάλι και να ανοίξει ξανά το λιμάνι.»

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος Μπάιντεν δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ «θα κινήσει γη και ουρανό για να ανοίξει ξανά το λιμάνι και να ξαναχτίσει τη γέφυρα το συντομότερο δυνατό», αλλά πρόσθεσε ότι η διαδικασία θα «πάρει κάποιο χρόνο».

Δεν έχει εξακριβωθεί η αιτία της συντριβής – Τι δηλώνει η εταιρεία

Τέλος, η ακριβής αιτία της συντριβής δεν έχει ακόμη εξακριβωθεί, αλλά οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το πλοίο υπέστη «πρόβλημα τροφοδοσίας» και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Οι αρχές έκλεισαν τη γέφυρα για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων όταν έλαβαν το τηλεφώνημα, αλλά πολλά οχήματα που βρίσκονταν ήδη στη γέφυρα έπεσαν στο νερό όταν αυτή κατέρρευσε.

Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, όπου το Dali είχε σημαία, δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου που καλύπτουν τη δομική του ακεραιότητα και τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού του ήταν σε ισχύ κατά τη στιγμή του συμβάντος. Είπε επίσης ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις του κράτους του ξένου λιμένα τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.

Η Synergy Marine Group, η οποία διαχειρίζεται το Dali, δήλωσε ότι στο πλοίο βρίσκονταν 22 άτομα, συμπεριλαμβανομένου ενός αμιγώς ινδικού πληρώματος και δύο Αμερικανών λιμενικών πιλότων, αλλά δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμούς. Πρόσθεσε ότι «συνεργάζεται πλήρως» με τις ομοσπονδιακές υπηρεσίες.

Σχετικές αναρτήσεις

Η Apple καταργεί σημαντική λειτουργία των iPhone στην Ευρώπη

News Room G

Κατατέθηκε στην Βουλή το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια

News Room G

Ξεσπά συγγενής του φοιτητή με μηνιγγίτιδα στην Πάτρα: «Αν κόλλησε μηνιγγίτιδα από κάποιον άλλον, αυτός πού είναι;»

Newsroom