magdasnews.gr
News

Αλλαγές κανόνων στις πωλήσεις μελιού, χυμών και μαρμελάδων – Απαραίτητη η χώρα προέλευσης

ΜΕΛΙ ΕΕ

Αυτή η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποτελεί σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της διαφάνειας και της ποιότητας στην αγορά μελιού και άλλων προϊόντων πρωινού

. Ακολουθούν κάποιες σημαντικές πτυχές που πιθανώς να περιλαμβάνει αυτός ο νόμος:

  1. Σαφείς Ετικέτες: Η υποχρεωτική αναφορά του ονόματος του προϊόντος και της χώρας προέλευσης στις ετικέτες βοηθάει τους καταναλωτές να καταλάβουν καλύτερα την προέλευση και την ποιότητα του μελιού που αγοράζουν.
  2. Ενίσχυση Διαφάνειας: Η αναγραφή της αναλογίας μελιού από κάθε χώρα προσθέτει ακόμη περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο που ενδεχομένως είναι σύνθετα τα μείγματα μελιών.
  3. Προστασία από Απάτες: Η απαίτηση για σαφείς ετικέτες και αναφορά της χώρας προέλευσης στοχεύει στην πρόληψη απάτης και νοθείας, ειδικά όταν πρόκειται για εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ.
  4. Προστασία Αυθεντικότητας: Η ανάγκη για σαφείς ετικέτες στοχεύει επίσης στην προστασία της αυθεντικότητας των προϊόντων, εμποδίζοντας την ανάμιξη ψεύτικου μελιού με γνήσιο.

Αυτά τα μέτρα προστασίας εξυπηρετούν τόσο τους παραγωγούς όσο και τους καταναλωτές, διασφαλίζοντας ότι τα προϊόντα που προσφέρονται στην αγορά είναι αυθεντικά και συμμορφώνονται με υψηλές πρότυπα ποιότητας.

«Έπειτα από μελέτες σκοπιμότητας και για τον περαιτέρω περιορισμό των απατών, η Επιτροπή θα προτείνει ένα και μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης ή μια παρόμοια τεχνική για να μπορεί το μέλι να ανιχνεύεται μέχρι τους μελισσοκόμους», αναφέρεται σε δήλωση που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Συμφωνήθηκε επίσης ότι πρέπει να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα ειδικών της ΕΕ για να συγκεντρώσει δεδομένα ώστε να βελτιωθούν οι έλεγχοι και να εντοπίζεται η νοθεία του μελιού, καθώς και να κάνει συστάσεις για ένα ευρωπαϊκό σύστημα ανίχνευσης το οποίο να επιτρέπει να ανιχνεύεται το μέλι μέχρι τον παραγωγό που έκανε τη συγκομιδή του ή τον εισαγωγέα», προστίθεται.

Σχετικές αναρτήσεις

Κυρ. Μητσοτάκης: Αύριο στη Βουλή ανακοινώσεις για περαιτέρω ενίσχυση στον πρωτογενή τομέα

News Room G

Οι καταναλωτές μειώνουν δαπάνες και αλλάζουν συνήθειες σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ

News Room G

Γιάννης Κωνσταντάτος στο airetos.gr: Δημιουργούμε το πρώτο Δίκτυο πόλεων για την Πολιτική Προστασία, την Ανθεκτικότητα και την Αειφορία

News Room G