Από την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου, ξεκινά η λειτουργία του Ελληνικού Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, όπως ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής προσφέρει τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών, καθώς και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου.
Παραδείγματα θεμάτων που μπορεί να καλύπτει η ενεργειακή διαμεσολάβηση περιλαμβάνουν αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρες συμβάσεων, και ασάφειες στους λογαριασμούς.
Οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για διαμεσολάβηση μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System), η οποία έχει αναπτυχθεί από τη ΡΑΑΕΥ για αυτόν τον σκοπό.
Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:
– Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε
– H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης
– Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.
Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ορίστηκε από την Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ ο αναπληρωτής καθηγητής και μέλος της, κ. Κομνηνός Κόμνιος.
Σημειώνεται πως όλη η διαδικασία προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές